مدیرکل دارایی استان همدان: ۷۰ مانع رونق کسب و کار شناسایی شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت که با طراحی و ارائه پرسشنامه به ۶۰ بنگاه اقتصادی فعال استان، ۷۰ مانع و مشکل(موانع و مقررات مخل) در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی برای توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار شناسایی و احصا شده است.

به گزارش ایرنا، "ناصر محمودی" روز چهارشنبه در نشست تخصصی «مسائل روز اقتصادی» اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، افزود: برهمین اساس در سه بخش جذب سرمایه گذاری خارجی، مطالعات اقتصادی و تحلیل و آسیب شناسی حوزه کسب و کار مرتبط با معاونت اقتصادی این اداره کل بررسی و هدفگذاری شده است.

وی اظهار داشت: اولین اقدام در حوزه سرمایه گذاری برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی در استان همدان بود که منجر به جذب سه سرمایه گذار در حوزه های مختلف شد.

محمودی گفت: شیوه تامین مالی، مطالعه سنجی فرصت های سرمایه گذاری و تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان همدان نیز از سه سال پیش آغاز شده که مراحل نهایی خود را طی می کند. 

به گفته وی، همدان اولین استان کشور در راه اندازی کمیته پایش بهبود کسب و کار بود و کتاب سیمای اقتصادی استان در ۲ سال پیاپی برای معرفی نمای کلی اقدامات اقتصادی استان توسط معاونت اقتصادی این اداره کل تدوین و منتشر شده است.

محمودی افزود: ۹۰ طرح از جهاد کشاورزی، ۶۷ طرح از میراث فرهنگی، ۷۳ طرح از سازمان صمت و ۲۶ طرح پارک علم و فناوری برای استفاده متقاضیان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در همین ارتباط شناسایی و احصا شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان همچنین به طرح سرمایه گذاری ۷۲ میلیون دلاری یک شرکت ترک در حوزه ساخت و ساز به وسعت ۱۰۳ هکتار در این استان اشاره کرد و گفت: مجوز سرمایه گذاری و مکان این طرح تصویب شده که امیدواریم این سرمایه گذاری با طی مراحل قانونی و فرآیندهای مرتبط اجرایی شود.

مدیرکل دفتر مطالعات آینده پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز دراین نشست گفت: جایگاه معاونت اقتصادی وزارتخانه در حوزه گزارش نویسی و تحلیلی های سیاسی در حوزه اقتصادی بسیار مهم  است.

«ابراهیم صیامی» با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری اولویت های سرمایه گذاری و صنایع پیشران استان ها را شناسایی کرده است، افزود: طرح بازآفرینی نظام تامین مالی در دستور کار دفتر آینده پژوهی و مدیریت اطلاعات وزارتخانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha