۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84579714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر کوتاه از سقز و بیجار

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶
کد خبر: 84579714
۲ خبر کوتاه از سقز و بیجار

سنندج- ایرنا- نصب سومین دستگاه دیزل ژنراتور برق در بیمارستان امام حسین(ع) بیجار و برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان از جمله ۲ خبر کوتاه از استان کردستان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سومین دستگاه ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی دیزل ژنراتور برق در بیمارستان امام حسین(ع) این شهر نصب شد.

دکتر امیر مرسا گفت: با توجه به وسعت ساختمان بیمارستان امام حسین(ع)  و حجم وسیع تجهیزات، نیاز به تامین برق در زمان قطعی برق شبکه، متناسب با اهداف پدافند غیرعامل در زمان بحران یا شرایط اضطراری این دستگاه  با پیگیری های مکرر خریداری و دربیمارستان نصب شده است.

وی در رابطه با تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) به دستگاه دیزل ژنراتور برق گفت: بیشتر دستگاه‌های بیمارستان نیازمند جریان بالایی از منابع برقی هستند که خوشبختانه سومین دستگاه دیزل ژنراتور برق تجهیز شده است تا با اطمینان خاطر به بیماران نیازمند خدماتی مناسب ارائه گردد.

رییس شبکه بهداشت  و درمان بیجار ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش بهره وری و ارتقاء سطح ایمنی و افزایش طول عمر دستگاه ها مطابق با استانداردهای توصیه  شده صورت گرفته است.

نمایشگاه نقاشی کودکان در سقز گشایش یافت

 کودکان هنرآموزان ۱۶۰ تابلو نقاشی خود را در گالری مانای پردیس سینمایی مهر سقز به نمایش گذاشتند.

 مربی نقاشی این کودکان عصر جمعه در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: کودکان چهار تا ۹ سال این آموزشگاه، ۱۶۰ تابلو نقاشی را با موضوعات مختلف به نمایش گذاشتند. 

پریا سعیدزاده افزود: این اولین نمایشگاه نقاشی کودکان است که از امروز با حضور علاقمندان به هنر نقاشی و اولیای هنرآموزان آغاز شد و تا فردا ۲۷ آذرماه ادامه خواهد داشت.

این هنرمند و شاعر سقزی که خود چند نمایشگاه نقاشی را در سقز برپا کرده است، هدف از گشایش این نمایشگاه را تقویت اعتماد به نفس، فرهنگ سازی برای جامعه و ایجاد انگیزه و مشوق برای کودکان برشمرد.

سعیدزاده نقش هنر نقاشی را در شخصیت سازی کودکان، موثر و مفید دانست و گفت: این کودکان از تخیلات ذهنی خود با استفاده از تکنیک رنگ روغن و مداد رنگی برای طراحی این نقاشی ها استفاده کرده‌اند.

حوزه هنری کردستان در راستای حمایت از هنرمندان سقزی گالری مانا را بصورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار می دهد تا از این طریق آخرین آثار خود را به نمایش بگذارند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha