۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84579734
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نظارت دامپزشکی بیجار در آستانه شب یلدا تشدید شد

سنند- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: طرح تشدید نظارت بر کشتارگاه ها، مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، فروشگاه ها و غذاخوری ها در آستانه شب در این شهرستان تشدید شد.

دکتر هادی اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مذکور به دلیل افزایش عرضه و تقاضای مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی در آستانه شب یلدا و در راستای صیانت و تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده های خام دامی اجرا می گردد.

وی اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان را از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور عنوان کرد و افزود: در این طرح بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان در قالب ۲ اکیپ  و در 2 شیفت کاری با حضور و نظارت مستمر در سطح شهرستان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش می کنند.

رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نظارت های مستمر توسط اکیپ های کنترل بهداشتی و بازرسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و غذا خوری ها انجام و در نتیجه این بازدید ها بیش از۱۳ تن فرآورده های خام غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته ضبط و از چرخه مصرف حذف و معدوم شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام تهیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود ضمن توجه به مهر و برچسب بازرسی بهداشتی دامپزشکی روی لاشه و بسته بندی حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و فعالیت واحدهای غیرمجاز مراتب را از طریق تلفن ثابت ۳۸۲۲۳۹۹۱ با کارشناسان در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha