آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار کردستان در اولویت است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه بیش از سه هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر آسفالت راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

محمد راشد مدرس گرجی روز شنبه به مناسبت هفته حمل و نقل  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از یکسال و نیم گذشته احداث، آسفالت و بهسازی راه های روستایی بصورت کامل به اداره کل راهداری واگذار شده و در این بازه زمانی حدود ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی از محل منابع داخلی و بخش خصوصی آسفالت شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که فقط سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن آسفالته بوده و سه هزار کیلومتر آن نیز خاکی و یا شنی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: تعدادی از روستاهای استان با جمعیت حتی بالای ۲۰۰ خانوار دارای جاده خاکی و یا شنی هستند و این مساله تردد را برای ساکنان آن مناطق سخت کرده و این مهم نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما آسفالت راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی اصولی و مشخص انجام شده و منابع لازم تامین شود.

مدرس گرجی افزود: همچنین استان کردستان حدود ۲ هزار کیلومتر راه بین شهری دارد که یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه  اصلی، ۶۵۰ کیلومتر فرعی و حدود ۲۴۰ کیلومتر نیز چهار خطه و بزرگراه است ضمن اینکه راهداری وظیفه احداث راه‌های روستایی و حفظ و نگهداری سایر راه‌ها را بر عهده دارد.

وی از مردم خواست با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم در سفرهای خود حتما رعایت کرده و در صورت ضرورت سفر حتما با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و از آخرین وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کرده، وسایل و تجهیزات ایمنی با خود به همراه داشته باشند و از آخرین اخبار و اطلاعات هواشناسی نیز مطلع شوند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی و عریض است.

از ۲۶ آذر تا دوم دی با عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha