ایران آماده اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوری است

تهران-ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان از آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوری خبر داد و گفت: تقویت ارتباطات با سوریه جزو اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم است و ما به عنوان یکی از اجزای این دولت تلاش می‌کنیم که این ارتباط در حوزه دانشجویی گسترش یابد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم،  هاشم داداش پور در این دیدار که به دنبال سفر وزیر علوم سوریه به ایران و پیگیری توافق های انجام شده پیشین برگزار شد، افزود: با توجه به توافق های انجام شده شرایطی را در نظر گرفتیم که در فرآیند های اجرایی به آن توجه شده است و اگر مورد توافق دو طرف باشد این امر به نتیجه برسد.

 وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم کمک کنیم هرچه سریع تر توافق  صورت گرفته اجرایی شود.  

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جزییات این توافق نامه را اجرایی کنیم، لازم است کارگروهی اجرایی با مشارکت نمایندگان سفارت و سازمان امور دانشجویان تشکیل شود تا با همفکری بتوانیم هر چه سریع تر به یک جمع بندی مشترک رسیده و توافق نامه را اجرایی کنیم.

داداش پور درخصوص مشکل ورود و خروج دانشجویان بین الملل گفت: با توافق های صورت گرفته با دستگاه های مرتبط در حال رفع مشکلات هستیم و به زودی دانشجویان بین المللی به مدت تحصیل از شرایط اقامت و ورود و خروج برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت: آنچه که برای ما روشن است، تقویت ارتباطات با سوریه جزو اولویت های راهبردی دولت سیزدهم بوده و ما به عنوان یکی از اجزای این دولت تلاش خواهیم کرد که این ارتباط را در حوزه دانشجویی تقویت کنیم.

شفیق دیوب سفیر جمهوری سوریه در تهران نیز گفت: هدف من از این ملاقات پیگیری توافق های انجام شده در سفر وزیر علوم سوریه به ایران است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های دولت و آموزش عالی سوریه تقویت روابط علمی و فناوری و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران  و همچنین تقویت روابط همکاری میان دانشگاه های دو کشور است. ما برای همکاری در تمامی زمینه ها با  ایران اعلام آمادگی می کنیم و نیازمند این هستیم که روابط را در این زمینه‌ها تقویت کنیم.

سفیر سوریه در ایران به خاطر نشست های مشترک رییس سازمان امور دانشجویان با دانشجویان سوریه ای شاغل به تحصیل در ایران تشکر کرد و افزود: خوشحالم از پیگیری و توجه شما به مشکلات دانشجویان و امیدوارم با پیگیری های شما به زودی این مشکلات حل شوند.

در این نشست، فراس الشنتا رایزن فرهنگی سفارت سوریه و  محمد جواد سلمان پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha