۲۰ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84607127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف سی‌ان‌جی در کردستان هشت درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، در جایگاه های سی ان جی استان ۱۴۷ میلیون و ۵۸ هزار مترمکعب گاز مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد دارد.

احمد فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال در همان مدت ۱۳۶ میلیون و ۷۱۱ هزار مترمکعب گاز مصرف شد که هشت درصد کمتر از سال جاری است.

وی اضافه کرد: کردستانی‌ها در بخش سوخت خودرو(CNG) در آذر ماه امسال ۱۶ میلیون و ۶۹ هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این رقم در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۶۷۹ هزار مترمکعب بود و نشان از افزایش ۱۷ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: یارانه های بالای انرژی در بخش حمل و نقل چالش جدی اقتصاد ایران در دهه های اخیـر بـوده اسـت و وابستگی چرخه تحرک کشور به فرآورده های نفتی در بخش بنزین و گازوئیل از لحاظ سیاسـی و اقتـصادی، موضوعی بسیار آسیب پذیر محسوب می شود.

فعله گری اظهار داشت: آزاد سازی قیمت بنزین، سهمیه بندی بنزین و گازوئیل، گازسوز کردن خودروها و توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی به عنوان راهکارهای مورد نظر برای خروج از این بحران توصـیه شده است.

در حال حاضر ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می دهند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha