دانشگاهیان نقش اصلی در تبیین ابعاد حماسه ماندگار نهم دیماه دارند

یزد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دانشگاهیان مومن و انقلابی نقش مهمی در تبیین ابعاد مختلف حماسه ماندگار نهم دیماه سال ۱۳۸۸ برای مردم و جوانان ایران دارند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل روز یکشنبه در جمع دبیران تشکل‌ های دانشجویی مراکز آموزش عالی یزد با اشاره به نمونه‌های تاریخی فتنه‌ها در صدر اسلام و مقایسه آن با فتنه‌ها علیه نهضت امام خمینی(ره) به ویژه فتنه سال ۸۸  افزود: دانشگاهیان برای بیان اهمیت بصیرت و داشتن بینش در قبال مسایل مختلف پیشگام باشند.

وی به نقش راهبردی حماسه نهم دی در نجات انقلاب اسلامی و کشور از کودتای مخملی اشاره کرد و ادامه داد: هوشیاری آحاد مردم و بینش و بصیرت انقلابی آنها تمامی توطئه‌ها  علیه کشور را خنثی کرد و باید این عزت و حماسه آفرینی روز به روز تقویت و ابعاد آن برای همگان روشن شود.

این مسئول فرهنگی به اهمیت برگزاری برنامه‌های مناسب و متنوع فرهنگی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مختلف جامعه و دانشگاه‌ها به خصوص رسانه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: باید مردم به خصوص جوانان را در جریان اهمیت حماسه نهم دی در تاریخ انقلاب قرار داد.

متوسل بیان کرد: هوشیاری مردم و جوانان و بصیرت آنها نقش اصلی در ماندگاری اهداف و آرمان‌های دینی و انقلابی دارد، حماسه نهم دی فرصتی است تا توطئه‌های استکبارجهانی در ابعاد مختلف روشن و پایه‌های معنوی جوانان بیش از قبل ارتقا یاید.  

 در این نشست بر انجام برنامه‌های مختلف شامل صدور بیانیه تحلیلی حماسه ۹ دی از سوی شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌ها به صورت جداگانه، حمایت از نشریه های دانشجویی و تشویق آنها به انتشار ویژه‌نامه ۹ دی و به صورت مجازی، برگزاری دوره فشرده آموزشی تشکل‌ها و فعالان دانشجویی به صورت اردویی با موضوع بازخوانی فتنه ۸۸ و تبیین ریشه‌های آن و تبعات سیاسی اقتصادی آن و نقش ۹ دی در خاموش کردن آتش فتنه تاکید شد.

همچنین تهیه بسته فرهنگی تلخیص شده با موضوع حماسه۹ دی و فتنه۸۸ برای استادان به ویژه معارف و دروس علوم انسانی و بیان نکات کوتاه و گویا از این مباحث

از سوی آنها در کلاس‌های درس، برگزاری تریبون آزاد دانشجویی با موضوع ۹ دی و تبعات سیاسی و اقتصادی فتنه، برپایی کرسی آزاداندیشی و تهیه کلیپ‌های کوتاه و جذاب و متنوع متناسب با ایام مورد تاکید قرار گرفت.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت.

روز ۹ دی در تقویم ایران با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

استان یزد ۷۰ هزار دانشجو در ۶۷ مرکز آموزش عالی  دارد که نیمی عضو تشکل‌های دانشجویی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha