عمده آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ناشی از عدم احساس مسوولیت است

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عمده مشکلات دانشگاه ناشی از عدم احساس مسوولیت نسبت به جوانان دانشجو به عنوان سرمایه‌های دانشگاه است.

دکتر محسن مرادی روز دوشنبه در دیدار و هم اندیشی با جمعی از استادان و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: مسوولیت پذیری اجتماعی یعنی مسوول بودن در قبال آنچه در جامعه اتفاق می افتد و عمده بزهکاری‌ها، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم احساس مسوولیت است.

وی با اشاره به اهمیت مسوولیت اجتماعی در جامعه و دانشگاه ادامه داد: در امور مربوط به جامعه و به ویژه دانشگاه احساس مسوولیت کاهش یافته و انتظار این است که مشارکت و احساس تعهد کارکنان و اساتید در سازمان بیشتر باشد چرا که نظرات اساتید و کارکنان برای ما خیلی مهم است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان این که احساس مسوولیت را باید در فضای دانشگاه ایجاد کنیم و این امر بسیار مهم است گفت: فرهیختگان دانشگاه باید کمک کنند تا احساس مسوولیت نسبت به دانشگاه و آنچه در جامعه دانشگاهی اتفاق می‌افتد در دانشجویان، اساتید و کارکنان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جواد مهدوی‌ نسب، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در ۳۰ سال گذشته اندازه ۳۰۰ سال کار کردیم ولی اندازه سه هزار سال فرصت داشتیم و نقش حوزه و دانشگاه در ایجاد این فرصت‌ها و حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه خیلی مهم و تعیین کننده است.

در این نشست تعدادی از روحانیان و استادان دانشگاه به ارائه نظرات و راهکارهای خود در زمینه نقش حوزه و دانشگاه در حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha