حدود ۵۳ میلیارد ریال وام مکانیزاسیون کشاورزی در رازوجرگلان پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان مرزی خراسان شمالی پرداخت شده است.

موسی آهنگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای خرید دستگاه های تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات کم بهره از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده و میانگین جذب تسهیلات بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

آهنگری با اشاره به اینکه یک دستگاه کمباین نیز در حال واگذاری است، خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و ۴۵۰ تراکتور و هشت دستگاه کمباین در راز و جرگلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از منابع آبی، ترویج کشت گیاهان کم‌آب‌طلب و دارویی در اولویت جهاد کشاورزی شهرستان است، یادآور شد: با استقبال خوب کشاورزان، امسال۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مرزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان افزود: این در حالی است که سال گذشته کمتر از ۴۰۰ هکتار  اراضی کشاورزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص داشت.

شهرستان  راز و جرگلان  با جمعیت ۷۵ هزار نفر و با مساحتی  بیش از ۳۰۰ هزار هکتار حدود ۹ درصد از کل مساحت خراسان شمالی  را شامل می شود.

 سالانه بیش از ۲ هزار  هکتار از اراضی شهرستان رازوجرگلان به کشت محصولات آبی و ۱۹  هزار هکتار نیز به کشت محصولات دیم اختصاص می یابد.  

دو حوضه مرزی مهم خراسان شمالی شامل حوضه آبخیز سومبار و چندیر در راز و جرگلان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha