۲۰ خودرو گرفتار در کولاک توسط هلال احمر آذربایجان‌غربی امدادرسانی شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: طی شامگاه گذشته ۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک توسط امدادگران این نهاد امدادرسانی شده و از برف و کولاک نجات یافتند.

امیر جعفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ خودرو در محور ارومیه به سیلوانا توسط هلال‌احمر ارومیه و ۱۰ خودرو در محور اشنویه به ارومیه توسط هلال احمر اشنویه امدادرسانی شده اند.

وی ادامه داد: سه تیم امدادونجات اعزامی از هلال احمر شهرستان ارومیه، یک تیم امدادی پایگاه امداد و نجات کوهستان سیلوانای هلال احمر ارومیه و ۲ تیم امدادی از  شعبه مرکزی هلال احمر شهرستان به همراه ۱۵ نجاتگر با سه دستگاه خودرو کمک دار که یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروکمک دار جهت امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک اعزام شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: تیم های امدادی مستقر در محور ارومیه به سیلوانا و زیوه بعد از رهاسازی  ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک، بین ۲۴ نفر از سرنشینان این خودروها اقلام خوراکی توزیع کردند.

جعفرزاده افزود: همزمان با این عملیات در پی برف و کولاک در محور اشنویه به ارومیه، پایگاه امداد و نجات جاده ای آغ‌بلاغ جمعیت هلال احمر شهرستان اشنویه به ۱۰ خودرو گرفتار در کولاک با ۳۰ نفر سرنشین امدادرسانی کردند.

وی بیان کرد: پنج نفر از حادثه دیدگان خودروهای گرفتار در برف و کولاک در محل پایگاه امداد و نجات جاده ای آغ بلاغ هلال‌احمر اشنویه اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha