۴۰ دستگاه خودرو در محورهای اشنویه از برف و کولاک رهاسازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اشنویه گفت: به دلیل تداوم بارش برف و کولاک شدید از شب گذشته تاکنون به ۴۰ دستگاه خودرو در محور اشنویه - ارومیه امدادرسانی شده است.

جلال محمدی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد خودرو به دلیل کولاک شدید و نداشتن امکانات لازم از جمله زنجیرچرخ در این محور مواصلاتی به ویژه در گردنه خورشید قادر به ادامه حرکت نبودند که با تلاش راهداران و دیگر نیروهای امدادی رهاسازی شده و به مسیر خود ادامه دادند.

وی اضافه کرد: هم اکنون تردد در محورهای اشنویه - ارومیه، اشنویه - نقده و اشنویه - پیرانشهر روان است و راهداران نیز در جاده‌ها حضور داشته و در حال برف روبی و نمک پاشی محورها هستند.

محمدی افزود: متاسفانه برخی از رانندگان با وجود داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کنند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اشنویه بیان کرد: طی چند روز اخیر محورهای اصلی چندین بار برف روبی و نمک پاشی شده و برف روبی محورهای فرعی و روستایی نیز در حال انجام است.

محمدی بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط باید با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از چراغ‌های مه‌شکن استفاده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما  در محورهای کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محورها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و "آغبلاغ" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha