بیمارستان‌های فارس برای مقابله با اومیکرون در آماده‌باش هستند

شیراز_ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان ها ی استان فارس به منظور برنامه ریزی و آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با موج و سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در حالت آماده باش قرار دارند.

 مهرداد شریفی روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تایید ابتلا به اومیکرون در کشور نسبت به ضرورت پرهیز از تجمعات و تزریق دُز سوم واکسن در استان فارس تاکید کرد.

 وی یادآور شد: با توجه به آغاز فصل سرد و شیوع سویه اومیکرون ، افزایش آمار بیماران کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

شریفی اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان های استان در خصوص آمادگی تیم های درمانی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مقابله با موج جدید کرونا انجام شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه تشخیص به موقع بیماری و ارایه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کرونا موجب کاهش موارد فوتی می شود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، از تخت ها و امکانات بیمارستان های غیردانشگاهی نیز برای راه اندازی بخش های بستری بیماران حاد تنفسی استفاده می شود.

وی تاکید کرد: روسای بیمارستان ها نیز باید با حضور فعال در مراکز تحت مدیریت خود، نحوه ارایه خدمات درمانی و تعداد بیماران بستری را به صورت روزانه رصد کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون اساسی ترین راه حفظ سلامت و ایمنی جامعه است، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام توانش را در تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون به کار گرفته است.

وی ادامه داد: تکمیل و تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا، نقش و کارایی بسزایی در کنترل سویه جدید کرونا داشته است و می‌تواند تاثیر مهمی بر زمان و شدت موج احتمالی ایجاد کند.

 شریفی ابراز امیدواری کرد تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در فضاهای بسته و کاهش سفرهای غیرضروری و هم افزایی ظرفیت‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی مانع از شیوع موج جدید بیماری در استان شویم.

بهبودی ۴۹۹ هزار و ۹۰۶ بیمار کووید۱۹ در فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا دوم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد. 

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۶۹۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۰۹ هزار و ۵۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

 از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۱۹۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۶ هزار و ۷۴۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۷۱ هزار و ۴۹۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۷۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

بنا بر این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس به هفت هزار و ۳۶۹ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۹۹ هزار و ۹۰۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۶۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۰ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۷۷ هزار و ۱۱۶ دُز نوبت دوم و ۲۴۸ هزار و ۵۸۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha