پایگاه امدادی هلال احمر در جاده جدید سنندج - مریوان  راه اندازی می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با توجه به افزایش تردد در جاده جدید سنندج - مریوان، یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در گردنه «باغان» واقع در میانه این مسیر راه اندازی می‌شود.

پیام جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از طریق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان امداد و نجات و پیگیری‌های فراوان و رایزنی‌های گسترده استانی،  یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محل گردنه باغان مریوان راه اندازی می‌شود.

وی افزود:مکان راه اندازی این مرکز با مساحت ۵۰۰ مترمربع در روزهای گذشته تحویل جمعیت هلال احمر استان شده است  و  راه اندازی آن تا حدود زیادی تصادفات جاده ای و مخاطرات پیش آمده در محور را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه استقرار این پایگاه می‌تواند حوادث جاده‌ای محورهای سقز - مریوان و سنندج - مریوان را پوشش دهد اضافه کرد: هم اکنون تیم امداد و نجات سیار شهرستان مریوان وظیفه پوشش امدادی این محور را بر عهده دارد که بُعد مسافت باعث بروز برخی مشکلات به دلیل عدم حضور به موقع در محل حادثه شده است.

جلالی گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با سازمان امداد و نجات تا صدور مجوز استقرار پایگاه ثابت در این مکان، بزودی تیم امداد و نجات سیار شعبه مریوان در محل تعیین شده استقرار یافته و بخش عمده ای از مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

در حال حاضر ۲۸ پایگاه ثابت، موقت، پشتیبان، واکنش سریع و امداد هوایی در کردستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha