تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر جامعه را درگیر فساد می‌کند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود آن جامعه از برکت قرآن و وحی محروم می شود و فساد، تباهی و هرج و مرج در آن روی می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر رسالت همگانی است اظهار داشت: باید تلاش کنیم با امر به معروف و نهی از منکر جامعه را سالم نگه داریم و خود را در این زمینه وظیفه مند بدانیم.

وی ادامه داد: ترک امر به معروف و نهی از منکر به فرموده پیامبر (ص)، بزرگترین آسیب را به جامعه وارد می‌کند.

ماموستا حسینی با تسلیت ایام سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی، یادآور شد: شهید سلیمانی به لحاظ اخلاق، شجاعت، مردانگی و گذشت و ایثار در راه خدا به راستی انسانی بزرگ بود که همه ما باید از ایشان الگو بگیریم و راه او را ادامه دهیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که رواج سه چیز در میان امت خود را موجبات نابودی دانسته بود اضافه کرد: زمانی که احترام اسلام در بین امت اسلام کم شود و به سادگی اقدام به گناه کنند،  دچار خسران می‌شوند.

وی ادامه داد: تجملات دنیا و زرق و برق دنیا ما را از خدا دور و ما را به حسادت ترس و هراس وحشت از آینده دچار می‌کند.

ماموستا حسینی افزود: در عین اینکه به سمت پیشرفت در دنیا می‌رویم باید همواره به فکر قیامت باشیم و قبر و حساب روز قیامت را فراموش نکنیم تا به خسران و بدبختی کشیده نشویم.

وی با بیان اینکه باید دنیا را کوچک ببینیم و از خدا بخواهیم که دنیا فریب مان ندهد افزود: هیبت اسلام را نباید فدای تمایلات دنیوی بکنیم و به خاطر رسیدن به امیال دنیوی اخرت خود را فدا نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha