برف و سرما مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

اردبیل - ایرنا - بارش برف و استقرار هوای سرد هوای پهنه وسیعی از استان اردبیل را زمستانی کرده و باعث تعطیلی مدارس برخی شهرها شد.

به گزارش ایرنا ، آمورش و پرورش استان اردبیل شب شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدارس روز شنبه در شهرهای اردبیل ، مشگین‌شهر ، خلخال ، نمین ، سرعین ، هیر ، خورش‌رستم ، نیر ، ارشق ، انگوت ، لاهرود وگیوی در تمام مقاطع تحصیلی در ۲ نوبت صبح و عصر به خاطر بارش برف و برودت هوا تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه افزوده شده است: کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری از طریق شبکه شاد انجام شده و آزمون‌های حضوری لغو و به روزهای بعد موکول می‌شود.

همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم داوطلبان آزاد و واحد مانده و پایه نهم بزرگسالان و داوطلبان آزاد استانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

بارش نخستین برف زمستان امسال همراه با هوای سرد از سپیده دم سومین روز دی استان اردبیل را در سپیدی مطلق فرو برده و سبب اختلال در زندگی ساکنان منطقه شده است.

مدیریت بحران اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به ادامه بارش برف تا اوایل شنبه و نیز حاکمیت طولانی سرما و یخبندان طی هفته پیش رو از ساکنان این استان خواست تا ضمن پرهیز از سفرهای درون و برونشهری غیرضروری موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

مرکز ‌پایش راه‌های استان اردبیل هم اعلام کرد: در تمام جاده‌های اصلی و نیز راه‌های روستایی این استان بارش برف سنگین با کولاک ادامه دارد و تا این زمان با تلاش ماموران راهداری جاده‌های اصلی باز هستند و تردد در آنها بدون‌ بستن زنجیرچرخ امکان پذیر نیست.

این مرکز همچنین رانندگان و مسافران را به همراه داشتن پوشاک ضخیم و تجهیزات کامل زمستانی و رعایت سرعت مطمئنه فراخواند.

 این برف‌ نخستین برف قابل ملاحظه از ابتدای پاییز تاکنون در منطقه اردبیل محسوب می‌شود و در پی توقف هوای توفانی که از اواخر هفته گذشته تا دیروز در شهرستان‌های اردبیل ، نیر ، نمین، گرمی و مشگین‌شهر ادامه داشت، این استان را فرا گرفته است.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha