مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در آخرین هفته از پاییز ۱۴۰۰

شهرکرد - ایرنا - تاکید استاندار بر ضرورت تسریع در اجرای طرح راه‌آهن، کسری ۳۶ سانتی‌متری ارتفاع برف در کوهرنگ، ذخیره‌سازی مطلوب واکسن در استان و تصویب کلیات مطالعات فرصت‌های گردشگری در حوزه دریاچه سد کارون ۴ از جمله مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری در آخرین هفته از آذر ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

این هفته، اکبر شوکت رییس کانون کارگران ساختمانی کشور، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و محمدرضا همتی مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به منظور حضور در برنامه‌های مختلف و گفت‌وگو با مسوولان استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

همچنین در این هفته استاندار چهارمحال و بختیاری در سومین سفر شهرستانی خود به ‌همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا سفر کرد و به صورت میدانی از مناطق مختلف و طرح‌های این ۲ شهرستان بازدید داشت.

غلامعلی حیدری در این سفر علاوه بر حضور در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا، بر تسریع در استقرار نمایندگی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خانمیرزا تاکید کرد و با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای در لردگان گفت: تکمیل و بهره‌برداری کامل شهرک صنعتی لردگان وضعیت اقتصادی شهرستان را متحول خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این هفته به صورت سرزده از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز بازدید کرد و شناسایی نیازهای استان و بررسی نحوه پیشرفت برنامه ۱۴۰۰ را از اهداف این بازدید دانست.

برپایی نشست پیگیری مصوبات ستاد بحران شهرستان کوهرنگ، برگزاری نشست دوره شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری و انتخاب سیاوش سلیمانی دشتکی نماینده شهرستان اردل به‌ عنوان رییس شورای اسلامی استان، تشکیل قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر و معاونان جهاد کشاورزی، برگزاری نشست‌های ستاد تنظیم بازار و قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا نیز از دیگر رویدادهای خبری آخرین هفته پاییز ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری است.

همچنین در هفته‌ای که گذشت، اصغر احمدی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

راه‌آهن مبارکه به شهرکرد با نگاه ملی احداث شود

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تسریع در اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تاکید کرد و گفت: اگر این طرح با نگاه ملی دیده شود سریع‌تر از شرایط کنونی اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

غلامعلی حیدری از سرعت اجرای راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ابراز نارضایتی کرد و افزود: این طرح در حالی که می‌تواند به یکی از راهبردی‌ترین راه‌های ارتباطی کشور تبدیل شود و بنادر جنوبی را به فلات مرکزی متصل کند اما از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست و به صورت استانی به آن نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: با توسعه این خط ریلی به مناطق جنوبی کشور بسیاری از کالاهایی که در گمرک‌ دپو می‌شود و با مشکل حمل‌ونقل روبرو است به راحتی می‌توان جابه‌جا کرد و این مشروط به این است که این طرح به صورت ملی دیده شود و عزم ملی برای بهره‌برداری از آن به کار گرفته شود.

مساله جمعیت در کشور دغدغه‌ای همگانی و عمومی باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: جمعیت از مهم‌ترین مسائل اکنون و آینده کشور است که باید دغدغه همگانی و عمومی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام حساس بودن نسبت به جمعیت آینده کشور را ضروری دانست و افزود: اکنون با کاهش جمعیت به‌عنوان یک خطر بزرگ مواجه شده‌ایم که منجر به سالخوردگی جمعیت، ‌رکود و محقق نشدن اهداف و آرمان‌های کشور در آینده خواهد شد.

وی اظهار داشت: ‌به همین منظور دستگاه‌های اجرایی، ‌مسوولان و خیران نیک‌اندیش با اندیشیدن تدابیری برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اقدام کنند.

 ۲۵ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشت این تعداد واحد صنعتی به چرخه تولید در ۹ ماهه امسال گفت: از این تعداد واحد، ۲۳ مورد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۲ واحد صنعتی نیز خارج از شهرک‌ها فعال شده است.

محمدکاظم منزوی، ناتوانی در تامین نقدینگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: برای رفع این چالش تلاش شده تا سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

به گفته وی، واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای پنج نفر اشتغال‌زایی کرده است.

ارتفاع برف در کوهرنگ ۳۶ سانتی‌متر کسری دارد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ارتفاع کنونی برف در ایستگاه کوهرنگ را چهار سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: ارتفاع برف در این ایستگاه در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۶ سانتی‌متر کسری دارد.

مهران چراغپور به آخرین وضعیت بارش‌ها در این استان اشاره کرد و افزود: اگر چه بارش‌ باران ناشی از سامانه اخیر در شهرستان کوهرنگ قابل توجه بوده است اما به سبب تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران، تاثیر چندانی در بهبود ذخایر آب پایدار استان ندارد.

وی میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۱۸۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته و میانگین بلندمدت دوره مشابه ۶ درصد افزایش داشته است.

کلیات مطالعات فرصت‌های گردشگری در حوزه دریاچه سد کارون ۴ مصوب شد

کارشناس سرمایه‌گذاری و طرح‌های معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات گردشگری کارون ۴ با محوریت سد کارون ۴ در شهرستان‌های اردل و لردگان چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

مرتضی محمدیان دهکردی افزود: بر این اساس، ضمن بررسی ظرفیت‌ها و منابع گردشگری شهرستان‌های اردل و لردگان با استفاده از طبقه‌بندی اطلاعات جی. آی. اس. (GIS)، استانداردها و معیارهای گردشگری بهترین اراضی برای استقرار ۱۲ گونه از تاسیسات گردشگری در این حوزه در نظر گرفته شد.

محمدیان تصریح کرد: این تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، کمپ‌ها، مراکز تفریحی، سرگرمی و سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های اقامتی و سایر تاسیسات زیرساخت‌های گردشگری است.

ذخیره واکسن در چهارمحال و بختیاری مطلوب ارزیابی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مطلوب و کافی بودن ذخیره واکسن در استان افزود: به‌ همین منظور از تمامی افراد گروه‌های هدف استان درخواست می‌شود برای تزریق دُز سوم واکسن علیه ویروس کرونا به مراکز واکسیناسیون این استان مراجعه کنند.

سید راشد جزایری با اشاره به لزوم واکسیناسیون مرحله سوم علیه ویروس کرونا گفت: تاکنون پنج درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال این استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت و تزریق کرده‌اند و با توجه به ورود اُمیکرون سویه جدید ویروس کرونا به کشور، تزریق دُز سوم واکسن علیه کرونا ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha