۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84589936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در جامعه ضروری است

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به آثار مهم و معنوی قرائت قرآن گفت: ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در جامعه و بین خانواده‌ها ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با وی افزود: قرآن مقدمه ندارد نگاه کردن به قرآن، خواندن و فهیدن آن، هرکدام موضوعیت دارد.

وی اظهار داشت: در این راستا ترویج قرآن در بحث حج و زیارت باید جدی گرفته شود و بین طلاب، زائران، مدیران کاروان و روحانیان علاوه بر روایات، آیات مربوط به حج و زیارت و انس با قرآن ترویج شود.

امام جمعه اصفهان بسیجی واقعی را کسی دانست که خودش را در عمل نشان دهد و  هر روز قرآن و نماز را هم در اول وقت در مسجد  بخواند.

وی عمران و رونق مساجد را به حضور انسان‌ها در این مکان مذهبی است دانست و گفت: اگر تمام اقشار جامعه و به ویژه بسیجیان و روحانیان به مسجد بروند و و نمازهای یومیه را در آنجا بخوانند مساجد رونق خواهد گرفت.

وی به خانواده‌ها هم تاکید کرد که خواندن قرآن به‌صورت روزانه و نماز اول وقت در مسجد را به عنوان کارعملی به فرزندان خود بیاموزند زیرا خواندن قرآن حتی پیغمبر را در ردیف بالا می‌برد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست تا اهتمامی جدی برای اصلاح جاده و مسیر بین‌الحرمین درعتبات عالیات کشور عراق داشته باشند و آن را از نظر عمران و سرسبزی به مانند چهارباغ اصفهان تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در هیچ جای دنیا مانوری همانند اربعین شیعیان نداریم و زائران بسیاری در این مسیر تردد می‌کنند باید برای ایجاد بلواری با زیرسازی صحیح و درختکاری در شان زائران در این مسیر مشرف به مکان‌های مذهبی اهتمام جدی صورت گیرد.

امام جمعه اصفهان افزود: برای عتبات در رابطه با رفاه زائران هر کاری بکنیم شایسته است وگرنه ائمه نیاز به طلا و نقره ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز دراین دیدار گفت: در سفرهای مکه و مناسک عمره و حج برنامه‌های ختم گروهی قرآن برقرار است.

وی افزود: اصفهان از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در زمینه نخبگان قرآنی در کشور برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha