۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84592361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسارت ۱۰ پدیده زیست محیطی جهان به ۱۷۰ میلیارد دلار رسید

تهران – ایرنا – ۱۰ پدیده زیست محیطی در سال جاری بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار خسارت به بار آورد که ۲۰ میلیارد دلار بیش از رقم سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، یک سازمان مردم نهاد انگلیسی موسوم به «کریستین اید» (Christian Aid) با اعلام این خبر تاکید کرد که این روند صعودی منعکس کننده اثرات تغییرات اقلیمی دست بشر است، ضمن اینکه ۱۰ حادثه مورد بحث دستکم یک هزار و ۷۵ نفر را به کام مرگ کشانده و ۱.۳ میلیون نفر را بی خانمان کرده است.

این گروه هر سال هزینه حوادث آب و هوایی همچون سیل، آتش سوزی و موج گرما را براساس گزارش های بیمه محاسبه می کند. این گروه در سال ۲۰۲۰ دریافت ۱۰ حادثه زیست محیطی پرهزینه جهان ۱۵۰ میلیارد دلار خسارت به بار آورد که البته رقم سال جاری در مجموع ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

پرهزینه ترین حادثه رخ داده در سال ۲۰۲۱ توفان آیدا بود که شرق ایالات متحده را درنوردید و باعث تقریبا ۶۵ میلیارد دلار خسارت شد. این توفان پس از لوئیزیانا، راه خود را به سوی شمال باز کرد و باعث سیل گسترده در شهر نیویورک و مناطق اطراف شد.

سیلاب مرگبار در آلمان و بلژیک که ماه ژوئیه (تیر) روی داد، با ۴۳ میلیارد دلار خسارت در رتبه بعدی قرار گرفت.

همچنین توفان سرد و زمستانی در تگزاس که شبکه برق این ایالت را قطع کرد، ۲۳ میلیارد دلار خسارت به جا گذاشت و پس از آن سیل در استان هنان چین نیز ۱۷.۶ میلیارد دلار هزینه در بر داشت.

خسارت ۱۰ پدیده زیست محیطی جهان به ۱۷۰ میلیارد دلار رسید

بلایای دیگری که چند میلیارد دلار خسارت به بار آورد شامل سیل در کانادا، یخبندان فرانسه و توفان در هند و بنگلادش بود.

این گزارش همچنین بلایای رخ داده در کشورهای ثروتمند را ارزیابی کرد که زیرساخت های آن بیمه بهتری دارند؛ اما محاسبه زیان مالی در کشورهای فقیر اغلب غیرممکن است. می توان سودان جنوبی را مثال زد که سیل در آن حدود ۸۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.

براساس اعلام کریستین اید، برخی از ویرانگرترین وقایع شدید آب و هوایی در سال ۲۰۲۱ در کشورهای فقیرتر روی داد که تاثیر اندکی در تغییرات اقلیمی داشته اند.

به تازگی، یک شرکت بزرگ بیمه گر جهان موسوم به «سوئیس ری» (Swiss Re) میزان خسارت بلایای طبیعی و حوادث شدید آب و هوایی را در سال جاری ۲۵۰ میلیارد دلار تخمین زد.

این شرکت تاکید کرد که این رقم در مجموع ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد و هزینه صنعت بیمه به تنهایی چهارمین هزینه بالا از سال ۱۹۷۰ عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha