۷ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84593053
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد تعهد سوادآموزی در سبزوار محقق شد

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84593053
۱۰۰ درصد تعهد سوادآموزی در سبزوار محقق شد

سبزوار- ایرنا- رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: سهمیه این شهرستان برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی جاری ۹۰۰ نفر ابلاغ شده بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

عبدالمجید شجاع روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مراکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی سبزوار طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره آموزش سواد، انتقال و تحکیم سواد تعیین شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که با جذب بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت بیسواد این شهرستان طی پنج سال اخیر این نرخ هم اینک به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز بطور ویژه‌ توجه شده است.

شجاع ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان، یک روزبازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سوادآموزی دکتر علوی مقدم این شهر ایجاد شده است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha