کلید ۴۹۳ واحد مسکونی به خانوارهای کمیته امداد مازندران تحویل شد

ساری- ایرنا- همزمان با گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی ؛آیین واگذاری کلید ۴۹۳ واحد مسکونی با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محورمیت زدایی سپاه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مازندران برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که صبح امروز چهارشنبه با همکاری سپاه کربلا مازندران و حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و مشاور و دستیار ویژه استاندار مازندران برگزار شد ف از برترین های سازندگی و مردم یاری گر استان که در ساخت این واحد های مسکونی همکاری و مشارکت داشته اند، نیز تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مازندران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت که ساخت ۴۹۳ واحد مسکونی از ۱۳۹۷  با کمک ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی سپاه کربلا برای هر واحد مسکونی آغاز شد.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه با توضیح این که ستاد مرکزی کمیته امداد نیز برای هر واحد سه میلیون تومان کمک کرده و هر خانوار نیز ۹میلیون تومان مشارکت داشتند، افزود : در مجموع برای ساخت این واحدها حدود ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان داشت: البته در ساخت و سازهای این واحدهای مسکونی اقشار مختلف بسیج سازندگی استان و اهالی محل نیز مشارکت داشته اند که سبب شد تا هزینه ساخت در بخش کارگری بسیار کم شود.

عالیشاه با بیان این که در حال حاضر حدود ۹۰۰ واحد مسکونی با کمک سپاه کربلای مازندران برای خانواده های تجت پوشش کمیته امداد استان در حال ساخت است، گفت: این واحد ها با پرداخت ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات بنیاد مسکن ، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض  و ۲۰ میلیون تومان مشارکت کمیته امداد با ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و طبق برنامه تا پایان شهریور سال آینده باید به اتمام برسد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان این که در حال حاضر پنج هزارو ۴۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان مستاجر و بدون واحد مسکونی  هستند، افزود : از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از ۲ نفر بیشتر هستند که  در اولویت دریافت واحد های مسکونی حمایتی قرار دارند.

عالیشاه اظهار داشت : امسال نیز ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی  جدید با همکاری سپاه کربلا مازندران در استان شروع شده است که این واحد ها با ۱۰۰میلیون تومان وام کم بهره و ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد برای خانوارهایی که  دارای زمین بوده اند ،شروع شده است.

۸۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هستند و در طول سال از خدمات مختلف این نهاد حمایتی بهره‌مندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha