۹ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84596280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد: دانشگاهها و حوزه‌های علمیه بصیرت مردم را افزایش دهند

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه خواست با برگزاری نشست‌های فتنه‌شناسی و چگونگی برخورد با فتنه، بصیرت عمومی را نسبت به این مساله افزایش دهند.

رضا نصیری روز پنجشنبه به مناسبت حماسه نهم دی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دشمنان هیچ زمان دست از فتنه انگیزی و توطئه‌گری برنمی‌دارند و در هر شرایط باید برای مقابله با دسیسه چینی آنان آمادگی داشت.

وی ادامه داد: باید سیاست های خصمانه دشمنان و عوامل سرسپرده آنها در فتنه سال ۱۳۸۸ و نقش حماسه ۹ دی و حضور گسترده در خنثی سازی این فتنه، همواره در اذهان عمومی زنده باقی مانده و از آن به عنوان فرصتی برای بصیرت افزایی بهره گرفته شود.

فرماندار گناباد گفت: بعد از ۲۲ بهمن که بستر پیروزی اتقلاب اسلامی را فراهم کرد، حماسه ۹ دی در تثبیت این انقلاب نقشی اساسی داشت.

وی اظهار داشت: مردم با همان بصیرت دوران انقلاب، با شرکت باشکوه در حماسه نهم دی بصیرت و دشمن شناسی خود را به اثبات رساندند.

نصیری گفت: دشمنان همان طور که در دهه های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ با فتنه های منافقان، بنی صدر و باند تبهکار سیدمهدی هاشمی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و اختلاف افکنی در جامعه بودند، در دهه ۱۳۸۰ هم با فتنه انگیزی، نیات خصمانه ای را علیه نظام دنبال می کردند و بسیاری از تحریم ها و مشکلات کنونی جامعه، از آثار و پیامدهای فتنه سال ۱۳۸۸ است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: حماسه نهم دیماه که به تعبیر مقام معظم رهبری به نام یوم الله نامگذاری شده است، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
سرهنگ پاسدار علیرضا محبی گفت: افزایش بصیرت در برابر فتنه به قدری مهم است که از ابتدای تاریخ اسلام و نخستین خطبه نهج البلاغه هم به موضوع فتنه اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مردم نتوانستند  در موضوعات فتنه به نتیجه برسند و حق و باطل را تشخیص دهند، گفت: برخی خواص در فتنه ۱۳۸۸ مردود شدند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha