۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84599518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۷۴۲ فقره پرونده تخلف در بازار کردستان تشکیل شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی بازرسی انجام شده از بازار استان در ۹ ماهه امسال، ۲ هزار و ۷۴۲ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

فرزاد سردار زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۶۱ هزار و ۷۳۱مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی موجود در بازار استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۷۴۲ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است، اضافه کرد: تعداد تخلف‌های احراز شده هم ۳ هزار و ۱۶۷ مورد بوده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در استان ۳۴۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال بوده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

سردار زاده با اشاره به اینکه تعداد بازرسی‌های انجام شده در بازار استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با ۸۴ هزار و ۴۲۵  مورد، حدود ۲۷ درصد کاهش داشته است،  اضافه کرد: بخشی از دلایل کاهش تعداد بازرسی‌ها ناشی از شیوع بیماری کرونا و در مقاطعی تعطیلی واحدهای موجود در بازار بوده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد نیروهای بازرسی این اداره را ۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: در راستای اجرای قانون انتزاع هم ۹ نفر از نیروهای بازرسی این اداره به سازمان جهادکشاورزی استان رفتند تا با نیروهای این سازمان به امر نظارت و بازرسی از بازار بپردازند.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در سنندج، مرکز استان مستقر هستند، سه درصد از واحدهای صنفی استان را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha