حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنایع منجر به افزایش بهره وری می‌شود

شیراز- ایرنا- عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس گفت: حضور و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در کنار صنایع بزرگ استان با توجه به ظرفیت و توانمندی که دارند ضرورتی است که منجر به کاربردی کردن تولیدات و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نادر طیبی، یکشنبه در جلسه کمیسیون انرژی اتاق در شیراز افزود: واحدهای صنعتی و صنایع استان باید از توانمندی و دانش کاربردی شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان به ویژه در حوزه‌های مرتبط با انرژی بیش از پیش استفاده کنند.
وی ادامه داد: هم اینک بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های پارک‌های فناوری مورد استفاده قرار نگرفته که تنها با همکاری بیشتر صنایع و شتاب دهنده‌های استانی است که می‌توان روند رو به رشد این شرکت‌ها را توسعه داد.
او اظهار داشت: این در حالی است که به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های شرکتهای دانش بنیان که مرحله رشد اولیه را طی کرده‌اند، منطقه ویژه اقتصادی شیراز مشوق‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته که از جمله می‌توان به اختصاص زمین با تخفیف ۲۰ درصدی اشاره کرد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: بر اساس نیاز و ضرورت توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان، نیاز است که یک تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری فارس منعقد شود تا بر اساس آن اعلام نیاز از طرف صنایع بزرگ انجام شود و حل مشکل و ارائه راهکار از جانب شرکت‌های دانش بنیان و فناور هم به خوبی اتفاق بیافتد.
طیبی در خصوص تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در فارس هم گفت: از ابتدا در تشکیل این صندوق بحث انتفاع مطرح نبوده و این صندوق صرفا با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha