نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان استان فارس در امارات راه‌اندازی شد

شیراز- ایرنا- عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس،با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان و فناور استان در شهر دبی گفت:زمینه حضور شرکت‌های دانش بنبان فارس و معرفی محصولات مرتبط فراهم شده است.

یلدا راهدار، دوشنبه در جلسه کمیسیون فناوری اتاق بازرگانی فارس افزود: اختصاص فضای اداری به صورت اشتراکی، ملاقات‌های تجاری دوجانبه و چندجانبه، بازاریابی و فروش، مطالعه و تحقیقات بازار، مشاوره‌های حقوقی، حضور در باشگاه رهبران کسب ‌و کار ایران و امکان بهره‌مندی از مزایای مرکز تجاری ایران در امارات از خدمات این مرکز به شرکت‌های دانش بنیان ایران و استان فارس است.
او ادامه داد: این مرکز با همکاری باشگاه مجازی رهبران کسب و کار ایران، اقدام به معرفی محصولات و خدمات یک هزار برند ایرانی در کشورهای عربی کرده که فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات دست ‌اندرکاران تولید، صادرات و واردات کشور به شکل هوشمند است.
وی بیان کرد: مرکز تجاری ایران در کشور امارات نخستین مرکز تجارت هیبریدی ایران است که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد شده‌ و افتتاح آن ظرفیت‌های تازه‌ای برای فعالان اقتصادی ایران ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون فناوری اتاق بازرگانی فارس افزود: با راه اندازی مرکز تجاری ایران در کشور امارات از شرکت‌های دانش بنیان منتخب برای ورود به بازار این کشور حمایت خواهد شد.

فعالیت ۲۰۳ شرکت دانش بنیان در فارس
راهدار، با اشاره به فعالیت ۲۰۳ شرکت دانش بنیان در استان فارس گفت: این شرکت‌ها بیشتر در حوزه‌های سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای فعالیت دارند.
وی افزود: وظیفه دولت حمایت در زمینه ایجاد بازارهای داخل کشور برای عرضه محصولات حوزه دانش بنیان است تا این محصولات پس از بلوغ و شکوفایی محصولات و  پیش نیازهای صادراتی در عرصه‌های بین‌المللی ظاهر شوند.
او ادامه داد: صادرات محصولات دانش بنیان با فناوری بالا به دلیل نقش تاثیرگذار بر ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری، برای اقتصاد ملی کشورهای درحال توسعه بسیار با اهمیت است و این در حالی است که نتایج فعالیت‌های این صنایع به دیگر بخش‌های اقتصادی منتقل می‌شود و به افزایش بهره وری و گسترش کسب و کار می انجامد.
وی افزود: صادرات به ویژه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نمایانگر توانمندی یک کشور در این حوزه است و آینده تحولات اقتصادی در گرو بسط فعالیت‌های دانش محور، ایجاد نوآوری در محصولات و گسترش و نفوذ آن در تمامی عرصه‌های تولیدی و صادراتی خواهد بود.
راهدار بیان کرد: علاقه‌ مندان و شرکتهای دانش بنیان و فناور فارس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این نمایشگاه از طریق شماره ۰۷۱۳۳۲۲ داخلی چهار با دبیرخانه کمیسیون فناوری اتاق فارس تماس بگیرند و یا با پست الکترونیکی  به آدرس commission@fccima.ir  ارتباط برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha