۱۳ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 84600046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار فرصت شغلی امسال  برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) اصفهان ایجاد شد

اصفهان- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: امسال پنج هزار فرصت اشتغال در بخش هدایت شغلی برای مددجویان این نهاد در این منطقه فراهم شده است.

 احمدرضایی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: ۵۳۹ میلیارد تومان  امسال به بخش  اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان برای ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۵ شغل اختصاص یافته است.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: در این استان  ۱۰۰ نفر راهبر شغلی وجود دارد که ۱۸ نفر از آنان در شهر اصفهان ۳۰۰ نفر را  راهبری می‌کنند که تاکنون ۲ هزار و ۱۷۰ شغل به‌وسیله آنان ایجادشده است.

وی ادامه داد: راهبر شغلی به کسی می‌گویند که زمینه خود مهارتی و حرفه‌آموزی مددجویان به‌ خصوص زنان سرپرست خانوار را فراهم می‌کند و در واقع توسعه‌دهنده مشاغل خانگی در منزل است و آموزش و مواد اولیه را نیز در اختیار مددجو قرار می‌دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان اصفهان بیان داشت: همچنین فرصت‌های شغلی دیگر کمیته امداد با کمک دفاتر کاریابی فراهم می‌شود و مددجویان به کاریابی معرفی می‌شوند و از ابتدای سال جاری تا پایان آذر  یک هزار و ۴۵۰ مورد کاریابی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از طریق این دفاتر انجام شده است.

وی درباره طرح مددجویان تحت نظر کارفرما نیز گفت: سال گذشته ۲۷۳ طرح کاریابی و در سال جاری ۶۲ طرح کارفرمایی در این منطقه انجام‌شده است.

رضایی همچنین در مورد آموزش مهارت به مددجویان تحت پوشش گفت: مهارت آموزی در سه بخش مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی انجام می‌شود که تعهد کمیته امداد اصفهان در سالجاری  ۳ هزار مورد مهارت‌آموزی بوده است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون برای ۲هزار و ۶۰۷ نفر سرپرست خانوار در استان اصفهان  با صرف ۹۴ میلیارد تومان شغل ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان اصفهان در خصوص خودکفایی زنان  سرپرست خانوار نیز  گفت: امسال ۲۶۳ میلیارد تومان وام به زنان سرپرست خانوار  پرداخت شده و آموزش مقدماتی، کار انگیزی، پایدارسازی و آموزش مهارتی به آن‌ها  نیز انجام داده‌شده است.

هم اکنون بالغ بر ۹۶ هزار و ۳۳۱ خانوار با جمعیت ۱۸۰ هزار و ۳۶۹ نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha