۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84601084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: اشتغال اولویت اصلی دولت است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بحث اشتغال اولویت اصلی دولت است و در کردستان نیز باید بر روی این مساله تمرکز کنیم تا بتوانیم نرخ‌ بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش استان اظهار داشت: در گذشته به مقوله مهارت آموزی توجه زیادی نشده است به همین دلیل برنامه‌های اشتغال و کارآفرینی با موفقیت همراه نبوده‌اند.

وی افزود: مجموعه دولت ظرفیت آن را ندارد که همه بیکاران را استخدام کند چون خود دارای یک نظام اداری پرجمعیت است به همین دلیل ما باید بر روی ظرفیت‌هایمان متمرکز شویم.

استاندار کردستان ادامه داد: باید به سمت حل مسایل پیش برویم و در حوزه اشتغال با نگاه علمی و استفاده از ظرفیت جوانان حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: راه حل برون رفت از مشکلات کنونی جوان گرایی و استفاده از ظرفیت های قشر جوان جامعه است چون در گذشته نیز تجربه کرده‌ایم هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم نتیجه گرفته‌ایم.

زارعی کوشا گفت: امروز نگاه دولت به این سمت حرکت می‌کند که اختیاراتی را به استان‌ها واگذار کند و در این راستا مدیران برای رسیدگی به مسایل حوزه جوانان منع بومی سازی برنامه‌ها را نخواهند داشت.

سند آمایش کردستان باید در معرض مطالعه همه نخبگان قرار گیرد

وی به سند آمایش استان کردستان اشاره کرد و افزود: سند آمایش استان باید در معرض مطالعه تمامی نخبگان کردستان قرار گیرد و نخبگان در جهت تهیه و تدوین هرچه بهتر این سند، آن را بررسی کرده و دیدگاه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار کردستان با عنوان اینکه نگاه سلیقه‌ای فرصت‌ها را از بین می‌برد، ادامه داد: حل مشکلات با مشارکت جمعی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها امکان پذیر می شود.

زارعی کوشا در بخشی دیگر از سخنان خود در شورای ورزش استان اظهار داشت: کردستان باید در لیگ‌های ورزشی کشور تیم داشته باشد که در این راستا بحث اسپانسرینگ را با برنامه‌ریزی دنبال خواهم کرد.

وی به اهمیت بخش ورزش همگانی نیز اشاره کرد و گفت: در این ۲ سال شیوع ویروس کرونا خانواده‌ها در مضیقه بودند اما این استان ظرفیت توسعه ورزش های همگانی را دارد که باید بر روی این مساله کار کنیم.

سرانه فضای ورزشی در کردستان ۷۰ سانتی‌متر مربع است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: طی چند سال اخیر بالغ بر ۱۶۰ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد که باعث شده است سرانه فضای ورزشی در کردستان از ۲۰ سانتی‌متر به ۷۰ سانتی‌متر مربع افزایش یابد.

حامد جولایی افزود: رتبه سرانه ورزشی کردستان در کشور از ۲۹ به ۱۳ ارتقا یافته است و با افتتاح چند پروژه ورزشی دیگر نیز این رتبه به کمتر از ۱۰ خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۳۷۰ هیات ورزشی در سطح استان و ۴۹ هیات در شهر سنندج مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۶۵ هزار نفر ساماندهی و دارای بیمه ورزشی هستند.

وی گفت: مشکل اصلی ما این است که هیچکدام از واحدهای بزرگ صنعتی استان بخش ورزش را حمایت نمی‌کنند در صورتی که استعدادهای ورزشی کردستان باید با حامی در لیگ‌های مطرح کشوری حضور داشته باشند.

جولایی افزود: واحدهای صنعتی بزرگ استان همچون پتروشیمی، لاستیک بارز و تراکتورسازی برای بخش ورزش هیچ هزینه‌ای نمی‌کنند در صورتی که در قانون هم موظف شده‌اند باید این بخش را حمایت کنند.

وی یادآور شد: مقوله ورزش توسعه دهنده امنیت در جامعه است و با سرمایه گذاری بر روی این بخش می توان از افزایش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

در این جلسه با حضور استاندار کردستان و سایر مسوولان استانی از پوستر جشنواره استعدادیابی "لاوانی ژیهات" رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha