مسوولان باید در راستای اثبات کارآمدی نظام اسلامی قدم بردارند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: آنچه همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب و دلسوزان این انقلاب بوده آن است که مسوولان و همه متولیان امور در راستای تامین رفاه مردم ‌و نیاز جامعه و اثبات کارآمدی نظام اسلامی قدم بردارند که برای تحقق این امر مسوولیت سنگینی برعهده داریم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنج شنبه در مراسم سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع شهر سریش آباد قروه اظهار داشت: نسبتی که بین پرچمداری ما در جهان و افتخارات بزرگ منطقه به سرپنجه تدبیر رهبر معظم انقلاب و با مجاهدت و رشادت فرزندانی همچون حاج قاسم سلیمانی بدست آورده ایم با آنچه که ما امروز در جامعه با مشکلات و معضلات آن مواجه هستیم یک فاصله معناداری دارد که باید این کارآمدی را در اداره جامعه ارتقا بدهیم و به اثبات برسانیم.

به گفته وی برای تحقق این امر ابتدا باید به مشعل های فروزان و به الگوهای موفقی در این چهار دهه که حاصل نفس قدسی امام راحل و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب در وجود فرزندانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی ها و فرزندان برومند شهدا این دیار توجه کنیم و الگو بگیریم.

استاندار کردستان ادامه داد: برای اثبات کارآمدی نظام اسلامی از شعار فاصله بگیریم و به سمت تحقق الگوهای عملی پیش برویم که برای تحقق آن‌ لازم است اعتقادات دینی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه ایران‌ اسلامی با یک‌ تجربه موفق در بسیاری از عرصه ها مواجه است افزود: اولین پیام یادبود شهدا برای ما این است که مسیر را درست بشناسیم و راهی که خودمان آمده ایم را برگردیم و با توجه به راه شهدا نقاط قوت را بشناسیم و با شناسایی نقاط ضعف آن‌ها را برطرف کنیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: اگر دچار یاس و ناامیدی شدیم و نگاهمان به مسیری غیر از مسیر شهدا بود قطعا به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از خودنمایی و تظاهر به دور بود و به دنبال انجام وظیفه به معنای واقعی بود و این الگوها، الگوهایی هستند که ما امروز باید به آن‌ها رجوع کنیم و درس بگیریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه وعده ها باید وعده های صادقانه باشد اظهار داشت: مسوولان و مدیران باید از الگوهای شهدا تبعیت کنند و گرنه دچار انحراف و اشتباه خواهند شد چه بسا کسانی بودند با سوابق درخشان و جایگاه بالا مسیر را اشتباه رفتند بنابراین باید شجاعت در کنار تدبیر به معنای واقعی باشد.

وی ادامه داد: برخی از اصطلاحات و تعابیر مقدس همچون تدابیر، عدالت، اصوالگرایی و اصلاح طلبی در چارچوب نگاه تنگ بینانه جریان های سیاسی قرار می گیرند و از آن‌ حقیقت واقعی فاصله می گیرند.

زارعی کوشا با بیان اینکه با ادعا کسی به سعادت نخواهد رسید باید تلاش و جهاد کرد و از نقشه های دشمنان نهراسید افزود: استان کردستان باید از فرصت وجود یک دولت انقلابی، عملگرا، معتقد و تابع مقام معظم رهبری برای حل و فصل مشکلات و توسعه استان بهره بگیرد.

وی تاکید کرد: با کار و تلاش، برنامه ریزی، تدبیر درست از حضور و کمک مردم و عقل جمعی معتمدین، جوانان فرهیخته و نخبه استان بهره خواهیم گرفت.

استاندار کردستان افزود: توجه ای به اختلاف افکنی‌ها نمی کنیم و با کمک مردم و نخبگان و از فرصت دولت آقای رییسی برای حل مشکلات استان و شهر سریش آباد که حق بزرگی به نظام و استان دارند بهره خواهیم برد.

زارعی کوشا تاکید کرد: در اولین فرصت طرحی برای تمرکز مدیران استان در بخش های استاندار طراحی می کنیم و با توجه به اقتضای تغییر دولت باید روح‌ جدیدی در کالبد مدیریتی استان دمیده بشود و نوسازی در مجموعه مدیریتی استان انجام شود.

وی یادآور شد: شایسته گزینی نباید فدای سرعت در انتخاب و انتصاب شود اگر چه تغییر به عنوان یک مولفه ضروری است اما این تغییر باید تغییر به نحو احسن باشد و بتوانیم به سمت آینده پیش برویم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) افزود: آن حضرت سرور زنان بهشت است که برای شناخت ابعاد شخصیتی این بانوی اسلام باید راه زیادی طی کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) حلقه اتصال بسیاری از شهدا و علمای الهی با معرفت خداوند است، اضافه کرد: گسترش شناخت این بانوی بزرگوار به برکت انقلاب اسلامی بیش از پیش شده است و امیدوارم همه بتوانیم ایشان را در همه شئون زندگی اسوه و الگو قرار دهیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به ویژگیهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: این فرمانده دلاور اسلام شجاع و با تدبیر و در دل آدمک‌های آدم‌نما و دست نشانده صهیونیست‌ هراس می‌افکند.

استاندار کردستان یادآور شد: سردار سلیمانی در حالی به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید که به دنبال ایجاد امنیت برای منطقه بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون)، در مسیر فرودگاه بغداد ترور شدند و به شهادت رسیدند.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha