شهید سردار سلیمانی پیوند عمیقی با انقلاب و بیداری اسلامی داشت

قزوین- ایرنا- رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی گفت: شهید سلیمانی قهرمانی ملتی و امتی بودند و پیوند عمیقی با انقلاب و بیداری اسلامی داشتند.

به گزارش ایرنا، موسی نجفی روز سه شنبه در همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده که از طریق ارتباط تصویری در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود:شهید سلیمانی هم برای ملت خود یک شخصیت بزرگ و قهرمان بود و در سطح بین الملل نیز این ویژگی ها را داشت.

وی ادامه داد: یک دلیل این اتفاق این است که شخصیت سلیمانی به اسلام گره خورده و باید به یک حلقه واسطه در این زمینه که انقلاب اسلامی است توجه کنیم.

نجفی افزود: این شهید والامقام، پیوند عمیقی با انقلاب و جریان اسلامی داشت و انقلاب اسلامی نیز پیوند محکمی با بیداری اسلامی دارد.

رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی نیز در این همایش گفت: همچنین ترور ناجوانمردانه ایشان به دستور مستقیم رییس جمهور آمریکا در فراملی شدن ایشان موثر بود و نمونه دیگر شخصیت دو وجهی، امام خمینی(ره) بودند که یک قهرمان ملتی و امتی شدند.

نجفی با بیان اینکه تمدن اسلامی نژادها و ملت های مختلفی را در برمی گیرد، افزود: در تشییع شهید سردار سلیمانی در منطقه غرب آسیا و فراتر از آن، حضور گروه ها و اقوام مختلف را دیدیم که نمایانگر شخصیت ملی و فراملی ایشان بود.

وی همچنین گفت: دشمنان در این زمانه تلاش می کنند راه و خط این سرداران را کمرنگ یا تحریف کنند و باید تلاش کنیم مانع تحقق این توطئه شویم.

نجفی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک جریان بزرگ است و خط تحریف به دنبال کمرنگ کردن آن و پیوند عمیق آن با رهبری است و باید با برنامه مقابل آن ایستادگی کرد.

صدای افول تمدن غرب بلند شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این همایش گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افق ترسیم شده طراحی و ظهور تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر مصطفی رستمی گفت: در فرمایش مقام معظم رهبری پنج مرحله در انقلاب باید طی کنیم که تاسیس و شکل گیری دولت اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی هدف اصلی آن است.

وی همچنین گفت: در بیانیه گام دوم، دومین گام خودسازی و تمدن سازی است و توصیه به امید برای رساندن جامعه به افق تمدن نوین اسلامی مورد تاکید قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: در حال حاضر صدای افول تمدن غرب را می شنویم و بن بست های جدی پیش آمده که این تمدن قدرت پاسخگویی به آن را ندارد و ما  باید برای رسیدن به تمدن اسلامی تلاش کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha