هرمزگان جزو استان‌های نمونه اجرای نقشه مهندسی کشور است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه درهرمزگان،رییس شورای فرهنگی عمومی این استان و امام جمعه بندرعباس گفت: این استان جزو استان‌های نمونه اجرای نقشه مهندسی کشور است که سال آینده آغاز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز چهارشنبه در دیدار با معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این طرح که از منویات و مطالبه صریح مقام معظم رهبری بود حدود ۱۰ سال قبل به تصویب رسید بر زمین ماند.

وی ادامه داد: این مصوبه به استان‌ها هم ابلاغ شد اما پس از گذشت هشت سال هیچکاری انجام نشد و حتی برش‌های استانی آن هم تدوین نشده بود.

وی اضافه کرد: زحمت بسیاری کشیده شده است که ابتدا پنج اولویت برای هرمزگان از این نقشه مهندسی مشخص و ذیل هر کدام از اولویت‌ها ۲۵ اقدام تعریف شد و اکنون ۱۲۵ اقدام مشخص شده است که به تصویب شورای فرهنگ عمومی این استان هم رسیده و بنا شده در شورای برنامه ریزی استان تامین منابع مالی آن انجام شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بخشی از منابع هم را باید از پایتخت تامین کرد و تا یک سال به صورت آزمایشی در هرمزگان و استان‌های دیگر اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه فرهنگی و مسایل اجتماعی باید راه خود را مشخص کرده و نباید منتظر تدوین سندهای جامع ماند که کار خود را آغاز کردیم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هرمزگان سند فرهنگی اجتماعی ندارد و زمانی که هرمزگان به عنوان استان پایلوت برای اجرای سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور انتخاب شد اندکی کار تدوین این سند را با طمانینه بیشتری ادامه می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بنا داریم سال ۱۴۰۱ که اجرای طرح نقشه مهندسی فرهنگی در هرمزگان آغاز می‌شود آرام آرام سند مذکور را هم تدوین کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موازی کارها در بخش فرهنگی، گفت: ان‌شاءالله حوزه قراردگاهی برای همه نهادهای همتا و خارج از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تشکیل می‌شود تا از موازی کاری و خنثی کردن اقدام‌های دستگاه‌های مختلف توسط یکدیگر جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده یادآور شد: این کار با همکاری و مساعدت بیشتر و جدی بودن شدنی بوده و شورای فرهنگ عمومی که پشتوانه اصلی در این حوزه است.

وی همچنین به مسوولیت اجتماعی صنایع اشاره کرد و گفت: مجموعه صنایع از محل مسوولیت‌های اجتماعی خود به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیایند و به ویژه به گروه‌های فعال فرهنگی مانند هنرمندان و فعالان رسانه‌ای و رسانه‌ها توجه داشته و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: این گروه‌ها می‌توانند بسیار از نظر فرهنگی مؤثر باشند که متأسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید از زحمت‌های فعالان فرهنگی حداقل تقدیر و تشکر داشته باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بندرعباس سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha