امام جمعه بندرعباس: مهندسی فرهنگی، نیازمند پشتیبانی عملیاتی در حوزه رسانه است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: سند مهندسی فرهنگی هرمزگان که برش استانی آن از اسفندماه پارسال در استان کلید خورد، نیازمند به پیشیبانی عملیاتی در حوزه رسانه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز پنجشنبه در دیدار مدیر و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان با وی افزود: سند فرهنگی مهندسی هرمزگان با پنج اولویت فرهنگی برای استان از جمله حوزه خانواده، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی و در ۱۲۵ اقدام با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی آماده  تبدیل شدن به برنامه عملیاتی است.

وی با اشاره به اینکه شروع عملیات ما در حوزه سند مهندسی فرهنگی از سال جدید (۱۴۰۲) شکل می‌گیرد، بیان داشت: یکهزار میلیارد تومان اعتبار با موافقت معاون اول رییس جمهور برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور ویژه ۱۲ استان از جمله هرمزگان اختصاص یافته که بعد از یکسال بازخورد و نتیجه آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و آن را به سایر استان‌های کشور تعمیم می‌دهند.

وی یادآورشد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این سند توسط مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین می‌شود و بخشی نیز با راهبری و نظر استاندار از منابع استانی تامین خواهد شد.

«به گزارش ایرنا، آیین‌نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در پنجمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تصویب شد»

ارتباط دستگاه‌های فرهنگی هرمزگان با ایرنا قوی‌تر شود

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به اینکه در عرصه نبرد رسانه‌ای و جنگ رو در رو قرار داریم، گفت: دشمن با همه قوای رسانه‌ای وارد عرصه شده لذا باید برای مقابله با آن، راه‌های ارتباطی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان با رسانه‌ها بویژه ایرنا بیشتر و قوی‌تر شود.

حجت الاسلام عبادی زاده افزود: هر مقداری عقبه رسانه‌ها با نهادها و دستگاه‌های فرهنگی ضعیف تر باشد در عمل نیز کار رسانه ضعیف‌تر و کندتر می‌شود.

وی رسیدگی به دغدغه‌ها و اولویت‌های استان را مهم دانست و بیان داشت: بسیار علاقه مندم که نقاط ضعف و قوت و مسائل استان را رصد کرده و بدانم در چه مرحله ای هستیم و آن را از حوزه رسانه بویژه خبرگزاری‌های فعال استان که در راس آن ایرنا است، دنبال ‌کنم.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین بر تقویت ارتباط خبرگزاری جمهوری اسلامی با دفتر امام‌جمعه تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha