بودجه‌های فرهنگی هرمزگان به سمت نقشه مهندسی فرهنگ هدایت شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت:انتظارمی رود دستگاه‌های اجرایی بخشی از برنامه‌های فرهنگی خود را به برنامه‌های برش استانی سند مهندسی فرهنگی اختصاص دهند و بودجه‌ها را نیز به سمت آن هدایت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: هرمزگان و ۹ استان دیگر به عنوان مجریان آزمایشی (پایلوت) برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور انتخاب شده‌اند که هرمزگان  از برنامه‌زمان بندی جلوتر بوده و یکی از سه استان پیشتاز در این طرح است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: در تلاش هستیم نیمه دوم امسال بخش اجرایی به صورت جدی تر پیگیری شود و برای افزایش اثر بخشی مصوبه‌ها، پشتوانه کارشناسی کارگروه‌ها تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان  تدوین نقشه مهندسی فرهنگی را در راستای پاسخ به دغدغه ۱۲ سال پیش رهبر معظم انقلاب توصیف و اضافه کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی ، یکی از ایرادهای اصلی که در نظر نگرفتن اولویت های فرهنگی استان ها بود، برطرف شده است.

به گفته حجت الاسلام عبادی زاده ، بر همین مبنا پنج اولویت فرهنگی برای هرمزگان در نظر گرفته شد و با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی، ۲۵ اقدام برای هر یک از اولویت های پنجگانه تعریف شد و سند طی روزهای آینده به ادارات و نهادهای فرهنگی و اجرایی مرتبط  ابلاغ می‌شود تا اقدامات اجرایی تعریف شده را به برنامه تبدیل کنند.

وی یادآور شد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این سند توسط مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین می شود و بخشی نیز با راهبری و نظر استاندار از منابع استانی تامین خواهد شد.

برنامه فرهنگی باید مردم محور باشد

استاندار هرمزگان نیز در شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت مشارکت فراگیر مردم در برنامه های سند مهندسی فرهنگی تاکید کرد.

مهدی دوستی خاطرنشان کرد: هر گونه اقدام فرهنگی بدون مشارکت مردم بی فایده خواهد بود و بهترین الگوی موفق در استفاده از ظرفیت های مردمی، راهبرد امام راحل در محول کردن بخش های مختلف دوران هشت ساله دفاع مقدس به مردم است.

استاندار و فرمانداران امسال روبان قیچی نمی‌کنند

نماینده عالی دولت در هرمزگان در تبیین پررنگ کردن حضور اقشار مختلف مردم اظهار داشت: در آیین‌های افتتاح طرح های هفته دولت امسال (دوم تا نهم شهریور) استاندار و فرمانداران قیچیِ بریدن روبان طرح ها را به دست مردم خواهند داد.

به گفته دوستی به عنوان مثال برای افتتاح طرح های آموزشی از آموزگاران و دبیران پیشکسوت دعوت خواهد شد و افتتاح طرح ها و اماکن ورزشی نیز توسط چهره های ورزشی انجام می شود.

استاندار هرمزگان همچنین خواستار نامگذاری معابر ، خیابان ها و اماکن دولتی به نام چهره های شاخص زنده در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha