استاندار: کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته در استان همدان احداث می‌شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته برای نخستین بار در خاورمیانه توسط وزارت دفاع در این استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، "علیرضا قاسمی فرزاد" روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع، افزود: طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته توسط وزارت دفاع در استان همدان اجرا خواهد شد.

 وی اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان همدان در تلاش است تا اعتبار این پروژه برای سال آینده عملیاتی شود.

وی افزود: اجرای این طرح در استان همدان برای نخستین‌ بار در خاورمیانه توسط وزارت دفاع جای تشکر و قدردانی دارد. 

استاندار همدان گفت: این استان ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته دارد.

استاندار: کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته در استان همدان احداث می‌شود

قاسمی فرزاد افزود: با انجام و اجرای این طرح، زمینه‌های رونق اشتغال برای جوانان و متخصصان این حوزه در استان همدان فراهم می‌شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته، طرح‌های بدیع و سرمایه‌گذارهای دیگری نیز در استان همدان امکان‌پذیر خواهد شد. 

استاندار همدان ادامه داد: اجرای این طرح در افق بلند مدت می‌تواند یک آورده خوب برای این استان باشد.

قاسمی فرزاد افزود: زمین مورد نیاز اجرای طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته در کنار فرودگاه همدان جایابی شده که امیدواریم شورای شهر و شهرداری همدان همکاری‌های لازم برای تسریعِ در انجام این طرح را داشته باشند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: اجرای این طرح علاوه بر منافعی که برای استان در پی دارد، می‌تواند یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری همدان نیز محسوب شود. 

استاندار همدان گفت: پیاده شدن این طرح در استان یک فرصت طلایی دیگر برای توسعه استان محسوب می‌شود که با جدیت در دستور کار مسوولان قرار خواهد گرفت.

احداث سه هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در استان همدان

استاندار همدان در ادامه این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های وزارت‌ دفاع، گفت: طی همکاری و اقدامی مشترک با وزارت دفاع قرار است بیش از سه هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکن نیروهای مسلح در استان ساخته شود.

قاسمی فرزاد افزود: همکاری‌های لازم با وزارت دفاع در راستای ساخت بیش از سه هزار واحد مسکن در استان همدان انجام خواهد شد.

به گفته وی، زمین‌های مورد نیاز وزارت دفاع در راستای ساخت مسکن بر اساس توزیع جغرافیایی اراضی، شناسایی و برای ساخت و ساز در اختیار قرار خواهد گرفت و مشکل خاصی در راستای تامین زمین در شهرستان‌های دهگانه استان برای ساخت مسکن توسط وزارت دفاع وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم تغییر در طرح جامع شهری، محدودیت زمین در شهرستان همدان وجود دارد که با توسعه طرح جامع شهری این مشکل رفع خواهد شد.

استاندار همدان افزود: در حال حاضر ۶۸۵ هکتار زمین در استان همدان برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده که با الحاق به بافت شهری می‌تواند بخش مهمی از مشکل تامین زمین برای نیروهای مسلح استان را حل کند.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، بررسی امکان توسعه طرح جامع شهری همدان برای الحاق زمین‌های حاشیه به محدوده شهر است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: قطعاتی زمین با متراژ محدودتر در استان همدان وجود دارند که در صورت نیاز و موافقت نیروهای مسلح، ظرفیت مناسبی برای ساخت مسکن است.

استاندار همدان گفت: برای ساخت سه هزار واحد مسکونی به بیش از ۸۰هکتار زمین در سطح شهر همدان و شهرستان‌های استان نیاز است که سعی می‌شود این میزان زمین موردنیاز هرچه سریع‌تر فراهم شود.

آمادگی کامل استان همدان برای همکاری‌های دوجانبه با وزارت دفاع

استاندار همدان همچنین در ادامه این دیدار گفت: فعالیت‌ها و تلاش‌های مجموعه وزارت دفاع در راستای توانمندسازی کشور در زمینه‌های مختلف جای تقدیر و تشکر دارد.

قاسمی فرزاد افزود: استان همدان برای هرگونه همکاری با وزارت دفاع آمادگی کامل را دارد و وزارت دفاع می‌تواند در زمینه تامین مسکن و همچنین با مراکز علمی، دانشگاه‌های استان، شرکت‌های دانش‌بنیانِ و دستگاه‌های اجرایی همکاری داشته باشد و برای احداث صنایع مربوطه و سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اقدام کند.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت‌های استان زمینه فعالیت وزارت دفاع و سایر شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه در استان و سرمایه‌گذاری آن‌ها در همدان فراهم است.

براساس این گزارش، این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانده سپاه انصارالحسین همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha