استاندار: حلقه بسته شهر عامل گرانی زمین و مسکن در همدان است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت که حلقه بسته شهر همدان مشکلاتی را در حوزه تامین زمین ایجاد کرده است و محدود بودن حریم شهری یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی زمین و مسکن در این شهر محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در آیین معارفه معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری و همچنین مدیرکل جدید بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان، افزود: پیگیری طرح جامع شهری برای افزایش محدوده شهر همدان و اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت های اجرایی معاونت عمرانی استانداری است.

وی اظهار داشت: سلامت و معیشت مردم اولویت اصلی دولت سیزدهم است که مدیریت اجرایی استان همدان نیز براساس همین اولویت ها برای پیشبرد امور و خدمت رسانی برنامه ریزی و اقدام می کند.

قاسمی فرزاد افزود: کنترل و نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها از دیگر برنامه‌های دولت آیت الله رییسی در مسیر خدمت به مردم و توسعه اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور به صورت جدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و برنامه های مرتبط با این طرح نیز  در استان همدان به سرعت پیگیری می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه داشتن یک سرپناه حق هر ایرانی و هر شهروند است، تصریح کرد: ما دولتمردان وظیفه داریم با تلاش و کوشش و اجرای طرح هایی همچون طرح نهضت ملی مسکن، زمینه خانه دار شدن شهروندان را فراهم کنیم.

وی در خصوص مشکلات حوزه مسکن در همدان، خاطرنشان کرد: علاوه بر محدود بودن حریم شهری، افزایش قیمت ارز نیز بیش از پیش به مشکلات حوزه مسکن اضافه کرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: جوانان برای تشکیل زندگی به یک سرپناه نیاز دارند که باید برای این موضوع اقدام جدی شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: باید با هم فکری و تلاش همه مسوولان استان، دست به دست هم دهیم و مشکل مسکن را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم.

استاندار همدان گفت: «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی نیز بر حل مشکل مسکن در همدان تاکید دارد و با مکاتبات انجام شده، اجرای طرح جامع شهر همدان را پیگیری می کند.

وی در خصوص انتصاب معاون جدید عمرانی استانداری همدان نیز اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده، «فرزاد تیموری» که تجارب خوبی در عرصه فعاایت های عمرانی دارد به  عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان انتخاب شد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: ایشان از خانواده شهدا هستند و انتظار داریم همچون سه برادر شهیدش، در عرصه‌ای متفاوت برای عمران و آبادانی این مرز و بوم تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان، گفت: توجه و رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر عملکرد مدیران باید به صورت جدی در دستور کار مدیرکل جدید این حوزه در استانداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین از خدمات "فرهاد فرزانه" قدردانی و "فرزاد تیموری" به عنوان معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان معرفی شد.

تیموری سابقه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین در این آیین با تقدیر از خدمات "احسان شهابی"، "مصطفی مرادی" به عنوان مدیرکل جدید بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha