استاندار همدان: بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید اولویت ستاد تسهیل است

همدان- ایرنا- استاندار همدان حمایت دستگاه های اجرایی و بانک‌ها از تولیدکنندگان و صنعتگران را ضروری دانست و گفت: بازگشت ۱۴۹ واحد راکد استان به چرخه تولید در اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، اظهار داشت: طبق آخرین گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی، ۱۰ درصد از مجموع یک هزار و ۱۴۶ واحد تولیدی و صنعتی استان غیرفعال است که  از تمام ظرفیت‌های قانونی استان برای کمک به رونق و جان گرفتن این واحدهای تولیدی مشکل‌دار استفاده می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان همدان موظف به حمایت از فعالان اقتصادی هستند، افزود: اما در این فرایند از دادن قول و وعده های واهی پرهیز می‌کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه در نتیجه اقدامات موثر، پیگیری ها و حمایت های انجام شده برای رفع موانع و مشکلات عرصه تولید، ۴۲ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی که بر پایه مدیریت و مبنای علمی اداره می شوند، کمتر دچار مشکل خواهند شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با کمک سیستم بانکی، سرمایه در گردش مورد نیاز ‌صنایع و واحدهای تولیدی استان را تامین می کنیم تا در این چرخه دچار آسیب نشوند. 

قاسمی فرزاد بر اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: مدیران بانک‌ها و دستگاه های اجرایی و خدماتی باید به مصوبات تمکین کنند تا بتوانیم به معنای واقعی از تولیدکنندگان پشتیبانی کنیم. 

وی همچنین پایش موانع و مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد استان همدان را ضروری دانست و افزود: این مسائل دسته بندی و به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع برای رسیدگی ارجاع شود. 

استاندار همدان گفت: مسائل بیمه، مالیات، بدهی معوق بانکی، سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی و نیز مشکلات زیرساختی مانند گاز ، برق و آب را به سرعت در کارگروه تسهیل مطرح و حل و فصل می کنیم و اجازه نمی دهیم این مسائل در فرایند تولید خلل و لطمه ای ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، در این کارگروه تخصصی مشکلات واحد پرورش ماهی قزل دانش مورد بررسی قرار گرفت و با مساعدت بانک کشاورزی موضوع بدهی این واحد برای پنج سال دیگر تقسیط و مقرر شد تسهیلات جدید برای راه اندازی مجدد در اختیار مجری این طرح قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha