شهردار: تفاهم نامه سرمایه‌گذاری طرح ملی «بازیافت هواپیماهای کشور» در همدان منعقد شد

همدان-ایرنا- شهردار همدان گفت که تفاهم نامه اجرای طرح ملی بازیافت هواپیماهای کشور برای نخستین بار در خاورمیانه بین شهرداری همدان و شرکت ایتکو امضا شد.

به گزلرش ایرنا ، "سیدمسعود حسینی" روز دوشنبه در دیدار با  رییس هیات مدیره هلدینگ فارسکو، افزود: اجرای این طرح بی نظیر اتفاقات خوبی را در حوزه رشد سرمایه گذاری و توسعه برای استان  همدان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان همدان ز جمله زمین مناسب، نزدیکی به پایتخت و وجود پایگاه نوژه  افزود: به دلیل وجود این زیر ساخت‌ها، استاندار، شورای اسلامی شهر، شهرداری همدان پیگیری های لازم را برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت ایتکو تحت نظر وزارت دفاع و صمت انجام دادنو.

حسینی گفت: باتوجه به مراکز محدود برای بازیافت هواپیما در دنیا؛ اجرای این طرح بنای محکمی را برای ورود استان همدان به مباحث سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: تلاش شورا و شهرداری تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه  در کوتاه ترین زمان ممکن است.

"سعید شهابی نیا" افزود: باید مسائل حقوقی و فنی موجود این طرح در سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات و موانع رفع شود.

مشاور وزیر دفاع در صنایع هوایی نیز در این نشست گفت:  امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری با شرکت ایتکو اشتغالزایی بالایی را در استان همدان ایجاد خواهد کرد.

"عبدالکریم بنی طرفی" افزود: باتوجه به گردش مالی فراوان این صنعت در چین، اروپا و آمریکا اجرای طرح بازیافت هواپیما اشتغال و سرمایه خوبی را عاید استان همدان خواهد کرد.  

وی افزود: به دلیل مساله هواپیماهای فرسوده در کشور  متخصصان وزارت دفاع به دنبال راه حل های لازم برای رفع مشکل  بودند که پس از  بررسی های لازم  در شهرهای مختلف مشخص شد همدان بالاترین استاندارد را در این زمینه دارد. 

 بنی طرفی گفت: ظرفیت های مناسبی در همدان برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع هوایی وجود دارد که منشا توسعه و اشتغال برای جوانان استان همدان خواهد شد.

در پایان جلسه تفاهم نامه سرمایه گذاری در احداث طرح ملی بازیافت هواپیماهای کشور برای نخستین بار در خاورمیانه بین شهرداری همدان و شرکت ایتکو امضا شد.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان چندی قبل نیز در دیدار با معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع، گفت: طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته برای نخستین بار در خاورمیانه توسط وزارت دفاع در این استان اجرا می شود.

"علیرضا قاسمی فرزاد" افزود: طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته توسط وزارت دفاع در استان همدان اجرا خواهد شد.

 وی اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان همدان در تلاش است تا اعتبار این پروژه برای سال آینده عملیاتی شود.

وی افزود: اجرای این طرح در استان همدان برای نخستین‌ بار در خاورمیانه توسط وزارت دفاع جای تشکر و قدردانی دارد. 

استاندار همدان گفت: این استان ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای طرح ملی احداث کارخانه بازیافت هواپیماهای نشسته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha