پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام در گناباد تشییع شد

گناباد- ایرنا- پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز پنجشنبه در شهرستان گناباد تشییع و در مجتمع آموزش عالی این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که با حضور گسترده مردم شهیدپرور، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و مسوولان و فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی در حدفاصل گلزار شهدای نوغاب تا مجتمع آموزش عالی گناباد برگزار شد شرکت کنندگان با نثار گل با آرمانهای شهدا تجدید بیعت و بر ادامه راه آنها در دفاع از ارزشهای انقلاب و مرزهای کشور تاکید کردند.

پیش از مراسم تشییع، آیین سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در محل فاطمیه گناباد برگزار شد و سپس شرکت کنندگان به صورت خودرویی این شهدای سرافراز را تا گلزار شهدای نوغاب همراهی کردند.

عصر دیروز چهارشنبه نیز آیین استقبال از پیکرهای شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و وداع با آنها در مرقد علامه بهلول گنابادی و مصلای امام خمینی (ره) گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این شهدای گمنام در زمان شهادت حدود ۱۸ و ۲۴ سال سن داشتند و به ترتیب در عملیاتهای بدر و کربلای پنج در سالهای ۱۳۶۳ و ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند.

پیش از این ۱۴ شهید گمنام در پنج نقطه شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان طی سالهای گذشته تشییع و تدفین شده اند و با احتساب این ۲ شهید تعداد شهدای گمنام مدفون در این شهرستان به ۱۶ شهید افزایش یافت.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و این شهرستان هزار و ۳۳۹ شهید، جانباز و آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha