۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84604294
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ارومیه: شهدا والاترین مقام را نزد خداوند متعال دارند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شهدا از مقام و منزلت بالایی در نزد خداوند متعال برخوردار هستند و بزرگان ما برای همین از پروردگار همواره طلب شهادت می کردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی پیش از آغاز آیین تشییع چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در میدان انقلاب ارومیه در حال برگزاری است، اظهار داشت: باید تلاش شود راه و یاد شهدا به درستی در جامعه رواج یابد زیرا زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: شهدا هست و نیست خود را در راه خداوند متعال فدا کردند ولی شهدای گمنام، نام خود را نیز در راه پرودگار متعال فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جامعه ما در هر برهه ای از زمان به شهدا نیاز دارد گفت: شهادت عجیب ترین مقام و منزلت است که نصیب افراد خاص می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر انتقال یاد و نام و وصیت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان جامعه اضافه کرد: حراست و حفاظت از خون شهدا وظیفه ذاتی و اصلی ماست و رسالت ما در زمان حاضر نسبت به شهدا بسیار سنگین و خطیر است.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته همزمان با ایام‌ فاطمیه با استقبال مسوولان و مردم شهید پرور آذربایجان غربی وارد فرودگاه ارومیه شد.

شب گذشته نیز همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم متدین ارومیه با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آیین عزاداری در مساجد جنرال، لطفعلی خان و حسینیه ثارالله شهر ارومیه با آنان وداع کردند.

این شهدای گمنام پس از تشییع، برای تدفین به محل‌های تعیین شده ستاد نیروی انتظامی، لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا، دانشگاه فرهنگیان و شهرستان نقده یادمان شهید بروجردی انتقال داده می‌شوند.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲ هزار شهید دوران دفاع مقدس است که در مناطق مختلف عملیاتی این استان به شهادت رسیده‌اند همچنین شهدایی از سایر استان‌های کشور نیز در این استان به فیض شهادت نائل شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha