صدور پروانه ساخت با نقشه های معماری در یزد امکان پذیر است

یزد - ایرنا - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از صدور پروانه ساخت با ارایه نقشه های معماری و در راستای کاهش زمان صدور مجوز خبرداد و گفت: هدف از اجرای این طرح تقلیل زمان و دریافت خدمات مطلوب به متقاضیان است.

به گزارش روزشنبه روابط عمومی این سازمان، مجتبی فرهمند با اشاره به تعامل و همکاری این مجموعه با شهرداری یزد افزود: در این فرآیند پس از اینکه نقشه معماری از نظر ضوابط شهرسازی تأیید شد در کوتاه ترین زمان، مالک می تواند نسبت به عقد قرارداد نظارت در سازمان نظام مهندسی اقدام و پس از مشخص شدن ناظر، ادامه کار را در شهرداری دنبال کند.

وی اظهار کرد: براساس ضوابط مشخص شده در این طرح، نقشه های سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی باید ظرف مدت مصوب از سوی  دفتر طراحی تهیه و به سازمان ارایه تا در سامانه «cme» شهرداری بارگذاری شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد خاطرنشان کرد: این سازمان با همراهی و تعامل شهرداری تلاش دارد تا زمان صدور پروانه ساخت را با راه اندازی سامانه های الکترونیکی به حداقل برساند که در این مسیر صدور پروانه ساخت با ارایه نقشه های معماری تحولی مثبت را در این حوزه رقم خواهد زد.

صدور پروانه ساخت با نقشه های معماری در یزد امکان پذیر است

حدود هفت هزار مهندس در مجموعه نظام مهندسی یزد فعالیت دارند که نیمی از آنها پروانه اشتغال دارند. 

وی چهاردهم آذرماه جاری گفته بود که این استان در بخش ساخت و سازهای بدون پروانه شرایط خوبی ندارد، لازم هست ،هرچه زودتر برای پیشگیری از تخلف های ساختمانی اقدام هایی در این زمینه صورت گیرد.

فرهمند افزود: این سازمان سه مخاطب اصلی مردم، مهندسان و حاکمیت را در کنار خود دارد که تعامل با هرکدام از این بخش ها نیازمند برنامه ریزی و تعامل جداگانه است.

دوازدهم شهریورماه ۱۴۰۰ رییس وقت سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفته بود که ۷۰ درصد ساخت و سازهای استان بدون اخذ پروانه و خارج از طرح چارچوب قانونی این مجموعه و شهرداری ها از سوی مالکان ساخته و چنین پرونده های ساختمانی معمولا به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع می شود.

علی اصغر زحمتکش افزود: با تشکیل کارگروه پیشگیری از تخلف می توان بخشی از ضوابط و مقررات این بخش را تعدیل کرد و شاهد قانونمند شدن تعداد بیشتری از ساخت و سازها با پروانه در استان  بود.

وی تصریح کرد: برای کاهش حجم تخلف ساختمانی در مرکز استان، افزایش کیفیت ساخت و سازها و احداث ساختمان هایی مقاوم و با طول عمر بالا؛ فارغ از نگاه به داشتن یا نداشتن پروانه، کارگروهی تحت عنوان پیشگیری از تخلف در یزد تعریف شد.

 استان یزد با ۱۱ شهرستان یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت  دارد که ۸۷ درصد آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند، از مجموع جمعیت استان ۹ هزار نفر عشایر هستند که  عمدتا در شهرستان های خاتم و ابرکوه به شیوه عشایری روزگار می گذرانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha