۹۴درصد دانش‌آموزان نیشابور واکسن کرونا زده‌اند

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور گفت: ۹۴درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی تحت پوشش این دانشکده واکسن کرونا زده‌اند و میزان واکسیناسیون در نیشابور بالاتر از متوسط کشوری است.

محسن عظیمی‌نژاد روز شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان نیشابور افزود: از تعداد کل ۸۵۲ مدرسه تحت پوشش این دانشکده علوم‌پزشکی، بازدیدهای دوره‌ای در ۹۰درصد از این مدارس در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، گندزدایی محیط، تهویه مناسب و بهداشت موادغذایی انجام شده که از این تعداد ۱۶۳ مدرسه در طی بازدیدها نمره مطلوب کسب نکردند و باید کلاس‌هایشان  به صورت غیرحضوری برگزار شود و برای ۷۵مورد هم اخطاریه صادر شده است.

۷۰ درصد از فوتی‌های کرونا در نیشابور واکسن نزده‌ بودند

رییس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور گفت: ۷۰درصد از فوتی‌های قطعی بر اثر کرونا در نیشابور واکسن‌کرونا دریافت نکرده بودند و بیشترین افرادی که در گروه سالمندی واکسینه نشده‌اند بالای ۸۵ سال بوده اند.
عظیمی نژاد افزود: تاکنون ۷۳درصد از جمعیت نیشابور دز نخست، ۶۴درصد دز دوم و ۹۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز نخست را دریافت کرده‌اند و میزان واکسیناسیون در نیشابور بالاتر از متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: پس از واکسیناسیون متوسط بستری روزانه، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و لوله‌گذاری برای تنفس مصنوعی به ترتیب ۱۸، ۴۰ و ۲۹درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۳۴درصد کاهش یافته است.
مدیر آموزش‌ و پرورش نیشابور در این‌ جلسه گفت:از ابتدای مهرماه امسال جواب آزمایش کرونای ۱۴۵ معلم و کادر مدرسه و ۵۲۸ دانش‌آموز در نیشابور مثبت بوده است.
علیرضا کلیدری افزود: برای تغییر در فضاهای مدارس نیشابور به خاطر شیوع کرونا نیازمند تخصیص اعتبار هستیم و تاکنون یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان سرانه بهداشتی طی سه مرحله برای مدارس این شهرستان واریز شده است.

وی با اشاره به انتقال مسئولیت نظارت بر مهدکودک‌ها و  پیش‌دبستانی‌ها از بهزیستی به آموزش‌ و پرورش ادامه داد: عدم بازگشایی این مراکز و همچنین مدارس استثنایی و ادامه کار آنها به صورت غیرحضوری موجب نارضایتی‌های زیادی شده است.

فرماندار نیشابور گفت: عملکرد ستاد کرونای نیشابور متناسب با منابع انسانی مطلوب بوده که نشان‌دهنده هماهنگی بخش‌های مختلف است.
علیرضا قامتی افزود: طی یک ماه گذشته میزان فوتی‌ها بر اثر کرونا از ۲ و سه دهم درصد به ۹دهم رسیده است و باید تلاش کنیم این مقدار  هم کاهش یابد.
وی اضافه کرد: در رابطه با واکسیناسیون برای گروه سنی زیر هفت سال هنوز ابلاغیه‌ای ارسال نشده اما برای تمامی بخش‌های متقاضی دز سوم واکسن کرونا امکان حضور واحد سیار دانشکده علوم‌پزشکی وجود دارد.
وی ادامه داد: خطر ابتلا در سویه جدید کرونا بسیار افزایش یافته است به همین جهت بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیشابور را به حالت آماده باش نگه داشته‌ایم.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۵۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۱۹ دُز اول، ۵۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۸۰ دُز دوم و ۹ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۲۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۲۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۳۰۱ میلیون و ۴۷ هزار و ۷۸۳ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۷۶ نفر را گرفته است. ۲۵۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۸۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم در جهان درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۵۹ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۵ هزار و ۸۴۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha