کشفیات کالاهای قاچاق توسط گمرک در هفته گذشته

تهران- ایرنا- سخنگوی گمرک گفت: در هفته گذشته یک قبضه سلاح کمری با ۳۲ فشنگ جنگی از یک مسافر افغان در مرز دوغارون، ۲ کیلو و ۶۸۹ گرم طلا به همراه هفت دستگاه تلفن همراه آیفون از یک تبعه جمهوری آذربایجان در مرز آستارا و بیش از ۲ کیلو و ۸۰۰گرم هروئین پودری از یک تبعه افغان توسط گمرک کشف و ضبط شد. 

به گزارش روز شنبه ایرنا از گمرک ایران، «سید روح اله لطیفی» در تشریح بخشی از کشفیات گمرک در هفته گذشته اظهار داشت: کارکنان سالن مسافری اداره کل گمرک دوغارون حین کنترل مسافران ورودی به کشور، از یک تبعه افغانستانی یک قبضه سلاح کلت کمری  «برتا» به همراه ۲ خشاب با ۳۲  فشنگ جنگی کشف کردند و با هماهنگی با دادستان تحویل نیروی انتظامی شد.

وی افزود: در چند روز گذشته نیز کارکنان سالن مسافری این گمرک، حین کنترل کالاهای همراه مسافران  ورودی از افغانستان به کشور، پس از کنترل و اسکن یک چمدان همراه تبعه افغانستانی، مقدار ۲ کیلو و ۸۴۲ گرم مواد مخدر از نوع هروئین پودری که به طرز ماهرانه‌ای در جدار چمدان جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند. 

لطیفی در خصوص کشف دیگری در غرب کشور، گفت: کارکنان بخش امانات پستی گمرکات استان کردستان نیز از پاشنه یک جفت کفش، ۱۹۷ گرم مواد مخدر تریاک کشف کردند. 

سخنگوی گمرک ادامه‌داد: کارکنان گمرک در بخش امانات پستی فرودگاه امام خمینی‌(ره) موفق شدند از جداره چمدانی که بنا بود به استرالیا پست شود، سه‌هزار و ۸۲۰ قرص مخدر متادون به وزن ۹۵۰ گرم کشف کنند و طی صورتجلسه ای با تحویل به مقام‌های ذیصلاح، گمرک مانع از رسیدن این محموله به ملبورن استرالیا شد. 

وی در خصوص کشف دیگری گفت: ۲ کیلو و ۶۸۹ گرم طلا و تعداد هفت دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ که داخل بسته‌های چای، کره و پودر لباسشویی جاسازی شده بود توسط یگان حفاظت گمرک آستارا از یک تبعه جمهوری آذربایجان که از کشور دبی وارد ایران شده بود و قصد خروج از ایران به این کشور را داشت، در حین تحویل به راننده تریلر اهل جمهوری آذربایجان برای خروج توسط پرسنل یگان، کشف شد.

لطیفی افزود: گمرک به صورت روزانه مقادیر زیادی سوخت را در شرق و غرب کشور کشف می کند و تحویل شرکت نفت می‌دهد.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی، ضمن تسهیل در تجارت فرامرزی، در مبارزه با قاچاق جدی است و در چارچوب قانون قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha