استاندار: راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ ترک اعتیاد در قزوین ضروری است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین نبود کمپ های ماده ۱۶ جهت نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان را چالش برانگیز دانست و با اشاره به ضرورت راه اندازی این کمپ ها، گفت: دستگاه های متولی از جمله بهزیستی، هلال احمر، شهرداری و برنامه و بودجه برای راه اندازی این مکان ها در استان باید تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین اظهار داشت: تلاش های صورت گرفته در راستای مبارزه با موادمخدر و برخورد با معتادان متجاهر در سطح استان خوب بوده و هر تلاشی در این راستا برای جامعه خیر و برکت دارد.

وی با بیان اینکه مساله مواد مخدر دارای ابعاد مختلفی است، افزود: شرایط اقتصادی موجود در کشور ما را با تنگناهایی روبرو ساخته که برخورد با قاچاقچیان، کشف مواد و برخورد با معتادان متجاهر معلول این عوامل است.

استاندار قزوین با تاکید بر جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، اضافه کرد: متاسفانه وجود معتادان متجاهر برای آحاد جامعه آزار دهنده است و موجب احساس ناامنی در بین شهروندان می شود.

اعلایی با اشاره به اینکه باید با نگاه مضاعف به مساله ساماندهی معتادان متجاهر بپردازیم، تصریح کرد: خوشبختانه ورود جدی عوامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا برای رفع این معضل اجتماعی بیانگر اتحاد و همدلی بین دستگاه های متولی در این حوزه است.

به گفته استاندار قزوین، اگر با کارهای بازدارنده بتوانیم بخش اعظمی از این افراد را به جامعه بازگردانیم در واقع کار بزرگی را به انجام رسانده ایم.

وی اظهار داشت: برای راه اندازی کمپ های ماده ۱۶ جهت ارجاع و نگهداری از معتادان متجاهر باید دستگاه های متولی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شهرداری ها، هلال احمر، بهزیستی، خیران و به خصوص صاحبان واحدهای تولیدی در سطح استان ورود جدی به این مساله داشته باشند تا بتوانیم با ساکن کردن این افراد در اماکن مشخص، چهره شهرهای خود را از وجود این افراد پاک کرده و به آنها برای بازگشت به زندگی عادی کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha