سویه جدید کرونا آمار مبتلایان را به یکباره افزایش می‌دهد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قدرت سرایت بالای سویه جدید کرونا جای نگرانی دارد، چرا که شیوع این سویه می‌تواند آمار مبتلایان را به یکباره افزایش دهد.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: اُمیکرون به واکسن نزده ها نزدیکتر است و تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین سپر دفاعی مقابله با ااین سویه جدید کرونا است.

وی اظهار داشت: در همین راستا توصیه می شود افراد بیش از هر زمان دیگر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک دقت بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا می تواند عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید باشد.

وی تاکید کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا که دُز یادآور محسوب می شود نقش مهمی در استمرار ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید خواهد داشت.

ورود سهمیه تخصیص یافته واکسن آسترازنکا به استان کرمانشاه 

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: باتوجه به تخصیص سهمیه واکسن آسترازنکا به استان از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنجشنبه ۳۰ دیماه ۱۴۰۰ این واکسن در کلیه شهرستان های تابعه استان موجود است.

«کیوان خاصی» افزود: با اولویت افرادی که زمان تزریق نوبت دوم آنان فرا رسیده است حتما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که قصد سفر به  کشورهای خارجی را دارند و افراد واجدالشرایط دوز سوم، مطابق پروتکل های ملی واکسیناسیون می توانند از این واکسن استفاده کنند.

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: خوشبختانه با ابلاغ کمیته ملی واکسیناسیون، واکسن اسپایکوژن می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای تزریق نوبت سوم همه واکسن ها باشد.

به گزارش ایرنا،  آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون به ۸۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال هفت نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۷ نفر رسیده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha