۶۵ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی قزوین بانوان هستند

قزوین- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ۶۵ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را بانوان تشکیل می‌دهند و از اصلی‌ترین مخاطبان کتابخانه‌ها در سطح استان هستند.

 فاطمه محمدبیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی کتابخانه‌ها مجهز به بخش کودک و اسباب‌بازی و تجهیزات و امکانات مناسب هستند حضور بانوان چه در کتابخانه‌ها و چه در برنامه‌های مجازی اداره کل چشمگیر است.

وی اظهار داشت: همزمان با میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین افزود: در این طرح علاقه‌مندان برای برخورداری از کد تخفیف عضویت رایگان یکساله کتابخانه‌ها به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) بزرگداشت مقام زن و مادران، ‌می‌توانند از امروز یکشنبه سوم تا هفت بهمن‌ماه با مراجعه به پرتال کتابخانه‌ها و انتخاب گزینه دریافت کد تخفیف دریافت کنند.

این مسوول با اشاره به ضوابط عضویت رایگان اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از امکان عضویت رایگان؛ در روزهای سوم تا هفتم بهمن ماه اقدام نموده و با مراجعه به کتابخانه ثبت نام خود را تکمیل کنند.

محمد بیگی تصریح کرد: علاوه بر عضویت رایگان در این ایام، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی و تکریم اعضا و تشویق آنها به بازگشت منابع امانتی خود، طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان را یکی از مهمترین راهکارهای جذب هرچه بیشتر مردم به کتابخانه‌ها دانست و تاکید کرد: همچنین به همین مناسبت مسابقه کتابخوانی فرزندان بهشتی با عنوان کتاب تربیت فرزند و نشست‌های مجازی بانوی آسمانی، کتابخوان یاس سپید و پادکست ویژه حضرت زهرا (س) و بسته مطالعاتی در دستور کار قرار گرفته است.

محمد بیگی اضافه کرد: مجموعاً ۴۲ هزار عضو از خدمات این کتابخانه‌ها با یک میلیون و ۶ هزار نسخه کتاب موجود، استفاده می‌کنند.

استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha