۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84624922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام راه های اصلی و فرعی استان کردستان باز است

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84624922
تمام راه های اصلی و فرعی استان کردستان باز است

سنندج- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر و با تلاش شبانه‌روزی راهداران و سایر عوامل، تمام راه های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

رامبد نوذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بارش های اخیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  بیش از۸۰ هزار کیلومتر باند برف‌روبی، بیش از  ۷۰۰ هزار تن حجم برف جابجا و حدود چهار هزار نفر خودرو رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین با تلاش های شبانه روزی راهداران، تمام راه های روستایی بجز هشت روستا در استان باز شده و مشکلی وجود ندارد گفت: این روستاها مربوط به مناطق دور افتاده و سخت گذر در شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره و بیجار هستند که امروز بازگشایی خواهند شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یاداور شد: در ۲ بارش اخیر از حدود یک هزار و ۷۰۰ روستای استان یک هزار و ۴۰۰ روستا حداقل ۲ بار برف روبی شده است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha