۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴
کد خبر: 84634137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمامی جاده‌های اصلی کردستان با وجود بارش برف باز است

سنندج- ایرنا- رییس پلیس راه کردستان گفت: تمامی جاده‌های اصلی کردستان باوجود بارش برف باز است اما رانندگان، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

سرهنگ عیسی گوهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی از بامداد امروز آغاز شد و به دلیل شرایط جوی، تردد کشنده در برخی از مسیرها را برای ساعاتی ممنوع اعلام کرده بودیم که اکنون تردد این خودروها هم آزاد است.

وی توصیه کرد: رانندگان برای جلوگیری از هرگونه سانحه رانندگی و تصادفات زنجیره‌ای سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند که اگر خدای نکرده برای خودروی جلویی آنها حادثه‌ای رخ داد خودروهای پشت سر بتوانند به موقع عکس‌العمل نشان داده و از برخورد زنجیره‌ای جلوگیری شود.

سرهنگ گوهری تاکید کرد: رانندگان در این روزهای برفی زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و پیش از حرکت از ایمنی و سلامت وسیله نقیله خود خصوصا برف پاک‌کن‌ها و چراغ‌های جلو و عقب اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: رانندگان لازم است طبق قانون از کمربند ایمنی استفاده کرده و دیگر سرنشینان را هم ملزم کنند تا کمربند ایمنی خود را ببندند تا در صورت بروز حادثه‌ کمترین صدمه را ببینند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha