۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84627088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان از امشب بارانی می‌شود

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 84627088
گیلان از امشب بارانی می‌شود

رشت - ایرنا - هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی از اواخر امشب تا صبح جمعه هفته جاری دمای استان به طور متوسط بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

براساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان؛ از اواخر وقت امشب چهارشنبه روند کاهش دما در استان آغاز  و در بعضی ساعات؛  بارندگی و وزش باد ، احتمال رعد و برق و  تگرگ و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و کولاک پیش بینی می شود ؛ ضمن اینکه بارش ها و وزش باد طی پنجشنبه  در برخی مناطق استان در بعضی ساعت ها از شدت بیشتری برخوردار است.

آبگرفتگی، احتمال لغزش و رانش، کولاک و برف در ارتفاعات و دامنه ها و احتمال برخورد صاعقه از مخاطراتیست که طی  فعالیت این سامانه سرد و بارشی ممکن است در استان روی دهد.

 هواشناسی گیلان توصیه کرده است که شهروندان از آخر امشب تا صبح جمعه زمان مدت فعالیت این سامانه بارشی و سرد، تمهیدات و مراقبت های لازم  را همچون احتیاط در ترددهای جاده ای برای جلو گیری از آسیب و خسارت های مالی و جانی داشته باشند.

جدول هواشناسی گیلان همچنین حاکیست؛ این سامانه بارشی بتدریج طی جمعه از منطقه خارج  می شود و روند کاهش ابر و طی روز افزایش دما تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.

امروز چهارشنبه نیز حداکثر دمای هوای گیلان در برخی نقاط همچون لاهیجان ، سیاهکل و رشت به ۱۹ درجه سانتیگراد می رسد که برای فردا پنجشنبه همین نقاط با پنج درجه کاهش  دمای ۱۴ درجه سانتیگرادی را تجربه خواهد کرد.

ماسوله نیز که پیش بینی می شود، حداکثر دمایش امروز چهارشنبه از ۱۰ درجه سانتیگراد فراتر نرود  انتظار می رود برای فردا پنجشنبه در گرمترین ساعات روز به ۳ درجه سانتیگراد برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha