زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری به موازات برنامه‌های توسعه‌ای استان تقویت شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه گردشگری گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری همزمان و به موازات برنامه‌های توسعه‌ای این استان در دستور کار قرار گیرد.

علی حیدری گوجانی روز پنجشنبه در نخستین ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: با توجه به احداث تونل‌های جدید، جاده‌های در دست ساخت و توسعه محورهای ارتباطی موجود در استان، زیرساخت‌های گردشگری به‌طور همزمان تقویت و احداث شود.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت مطلوب چهارمحال و بختیاری برای جذب گردشگران مختلف افزود: رعایت ضوابط و مقررات در توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه جدی باشد.

حیدری گسترده کردن اطلاع‌رسانی در سطح ملی و استانی مرتبط با حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را ضروری اعلام و تصریح کرد: شناسایی کمبودهای مربوط به زیرساخت‌های گردشگری در استان و برنامه‌ریزی برای جبران این کمبودها از طریق جذب اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی طرح‌های مرتبط با گردشگری سلامت در این استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسوولان مرتبط باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ساماندهی تمامی ورودی‌های استان، شهرستان‌ها، شهرها و روستاها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و میراث‌فرهنگی، تعریف و بارگذاری موقعیت (لوکیشن) مناطق تاریخی و گردشگری استان از طریق نرم‌افزارهای قابل جستجو در اینترنت در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: ارتقای شاخص امنیت در افزایش حضور گردشگران و مسافران در مناطق مختلف این استان تاثیرگذار خواهد بود.

حیدری تاکید کرد: هدایای تمامی جلسات، سمینارهای علمی، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها در استان از تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همین استان باشد و این اقدام در حمایت از فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و با هدف رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری به حریم‌های برخی از مکان‌های تاریخی استان و مشکلات ناشی از آن در روند توسعه اشاره و تصریح کرد: علاوه بر ضرورت حفظ میراث‌فرهنگی، بازنگری در حرائم این مکان‌های تاریخی و ساماندهی آن در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گیرد.

وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی در سطح ملی و استانی تولیدات مربوط به چهارمحال و بختیاری را در مکان‌های تاریخی و گردشگری استان تهیه کنند.

حیدری با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت پل زمانخان شهرستان سامان اظهار داشت: برای اجرای این طرح از توان بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در استان برای برگزاری سفر و میزبانی از گردشگران و مسافران ورودی به این استان برنامه‌ریزی و همکاری کنند.

علی‌رضا جیلان برنامه‌ریزی برای تسریع در روند مرتبط با ستاد اجرایی خدمات سفر را ضروری اعلام و تاکید کرد: توجه به سیما و منظر شهری برای بهبود وضعیت میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به استان اثرگذار و نقش‌آفرین است.

وی اظهار داشت: تامین سلامت جانی، بهداشتی، روانی و اعتقادی مسافران و گردشگران ورودی به استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار ستاد اجرایی خدمات سفر قرار دارد.

جیلان تصریح کرد: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به‌منظور جذب بیشتر گردشگران با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

فرماندار بن نیز گفت: با توجه به موقعیت پیست اسکی بارده در این شهرستان و بارش‌های اخیر، حضور گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل در این منطقه افزایش داشته است.

کیانوش نادری بلداجی به ضعف زیرساخت‌ها و کمبود در تجهیزات و امکانات پیست اسکی بارده تاکید کرد: از ساعت ۱۱ تا ۱۵ روز جمعه هفته گذشته افزون‌بر ۱۰ هزار نفر گردشگر در این پیست حضور یافتند.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات مرتبط با گردشگری پیست اسکی بارده ضروری است.

نادری تصریح کرد: استقرار نمایندگی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بن مورد توجه مسئولان باشد.

فرماندار فارسان نیز گفت: ساماندهی کاون گردشگری پیرغار در روستای ده‌چشمه این شهرستان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان و گردشگران است.

مرداس طاهری تاکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نسبت به مشخص کردن و معرفی متولی اصلی کانون گردشگری پیرغار اقدام کند.

وی یادآور شد: ساماندهی وضعیت بناهای تاریخی شهرستان فارسان به‌ویژه قلعه سردار اسعد بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سامان نیز گفت: وضعیت این شهرستان از نظر رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا زرد رنگ است و احتمال تغییر آن به قرمز وجود دارد.

کمال اکبریان چالشتری تصریح کرد: این مهم در چگونگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان سامان همزمان با نوروز امسال تاثیرگذار خواهد بود.

وی جمعیت شهرستان سامان را افزون‌بر ۴۰ هزار نفر دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد غیربومی، مالکیت ۸۰ درصد ویلاها و ۵۰ درصد باغ‌های این شهرستان را در اختیار دارند.

اکبریان به عبور ۶۴ کیلومتر از طول رودخانه زاینده‌رود از شهرستان سامان، وجود ۲۰ هزار هکتار باغ و برخورداری از روستاهای هدف گردشگری در این شهرستان تاکید کرد: مجموعه این پتانسیل‌ها باعث شده تا سالانه گردشگران فراوانی به سامان وارد شوند.

وی افزود: به‌همین علت ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن خانه‌های مسافر، تعیین تکلیف وضعیت باغ‌های گردشگری و احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت پل زمانخان در زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع بایستی در اولویت قرار گیرد.

نماینده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ارتقای شاخص امنیت در افزایش حضور مسافران و گردشگران ورودی به استان تاثیر مستقیم دارد.

سرهنگ پاسدار سامان محمدی تصریح کرد: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های گردشگری، وضعیت امنیت و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تقویت می‌شود.

وی یادآور شد: دوربین‌های مداربسته تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی، بانک‌های عامل و سایر ادارات دولتی در استان فعال باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha