منابع طبیعی از تصرف جنگل های منطقه پیرچوپان بویراحمد جلوگیری کرد

یاسوج - ایرنا- در روزهای اخیر خبری درباره تخریب جنگلهای منطقه پیرچوپان در نزدیکی سروک توسط افراد سودجو در فضای مجازی منتشر شد که اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد موضوع را بررسی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه به ایرنا گفت: خبری مبنی بر ساخت و ساز در جنگل پیرچوپان یاسوج واقع در منطقه سروک به این اداره گزارش شد که فرد یا افرادی به بهانه اسکان عشایر در این جنگل با تصرف و دست‌درازی به منابع ملی اقدام به ساخت ابنیه کرده بودند.

غلامحسین حکمتیان افزود: پس از اطلاع از این خبر، در کمترین زمانِ ممکن دستور رسیدگی و برخورد با این اقدام سودجویانه صادر شد.

وی ادامه داد: ماموران حفاظت از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منطقه  از تصرف و دست‌درازی به منطقه پیرچوپان جلوگیری کردند.

 وی تصریح کرد که مسئولان منابع طبیعی استان و شهرستان به همراه معاون دادستان مرکز استان کمتر از ۲۴ ساعت ابنیه ایجاد شده را در جنگل پیرچوپان تخریب کردند.
حکمتیان بیان کرد: رسیدگی به پرونده تخلف در جنگل پیرچوپان در حال پیگیری است .

به گفته حکمتیان بیشترین تصرف اراضی ملی در استان مربوط به بویراحمد بوده و بیشترین رفع تصرفات هم مربوط به همین شهرستان است .

وی بر عزم جدی منابع طبیعی برای مقابله با متخلفان عرصه‌های جنگلی و مرتعی تاکید کرد و گفت اجازه نخواهیم داد حقوق بیت المال توسط سودجویان پایمال شود.

 استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون و ۴۲۶ هزار هکتار منابع ملی بوده که از این سطح ۸۷۳ هزار هکتار (۵۳% مساحت کل استان) جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار (۳۴%مساحت کل استان) را مرتع تشکیل می دهد.

با توجه به اینکه جنگلهای زاگرس حدود ۴۰% از کل جنگلهای کشور را تشکیل می دهد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگلهای زاگرس در بین استانهای زاگرسی کشور ۲۰% می باشد که بالاترین سهم و سرانه (۶/۱ هکتار به ازاء هر نفر) جنگل را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha