بیش از ۵۰۰ برنامه، دهه فجر در کتابخانه‌های استان تهران برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، علیرضا زندوکیلی با تشریح برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در راستای شعار محوری دهه فجر امسال با عنوان «جشن ملی ۱۴۰۰» با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای میزبان اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی گفت: این برنامه‌ها با هدف پاسداشت روزهای امیدبخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار، همدلی، اتحاد، وحدت، مقاومت و در ‌نهایت پیروزی مقتدرانه ملت سربلند ایران اسلامی برگزار می‌شود.

زندوکیلی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا همراه با متبرک کردن مراسم با پرچم حرم حضرت ابوالفضل(ع) در مزار شهدای گمنام، آذین‌بندی و فضاسازی کتابخانه‌های استان و فضاهای مجازی در دسترس، نصب و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی بر سردر کتابخانه‌ها و اداره کل و نشر در فضای مجازی را از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در دهه فجر عنوان کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: برگزاری کارگاه داستان‌نویسی ویژه جشنواره یاد باغبان، نشست‌های کتاب‌خوان، برگزاری نشست روایتگری انقلاب اسلامی(معرفی کتاب، شعرخوانی، خاطره گویی) در محل رویدادهای مهم انقلاب، نقد و معرفی کتاب، برگزاری جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان، اختتامیه جشنواره مشی خورشید از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی است که به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان ملی و استانی یک باب کتابخانه عمومی به نام شهیدمحسن حججی در شهرستان اسلامشهر افتتاح خواهد شد.

زندوکیلی اظهارداشت: به‌ منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای ادبی انقلاب اسلامی، نشست‌های عصر شعر و خاطره‌گویی انقلاب و مسابقه مشاعره در شهرستان‌های تهران، قدس، پاکدشت، شمیرانات و ورامین با حضور اعضای علاقه‌مند در کتابخانه‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در برخی از شهرستان‌ها از جمله دماوند و ملارد نیز این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد.

برگزاری نشست نقد و بررسی و رونمایی کتاب

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: موضوع نقد کتاب فعالیت دیگری است که به صورت نظام‌مند در استان برگزار می‌شود، این نشست‌ها دهه فجر نیز با حضور مولفان و منتقدان در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود که برگزاری کتابخوان ۱۴۰۰  با محوریت کتاب «لحظه‌های انقلاب» با حضور نویسنده کتاب و رونمایی از کتاب «بهانه می‌کنم تو را» با حضور خانواده شهدا و بانوان مبارز علیه رژیم ستمشاهی از جمله مهم‌ترین این نشست‌ها خواهد بود.

زندوکیلی بیان کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان تهران از جمله جمع‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، نشست‌های کتابخوان و نمایشنامه‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم، محافل انس با قرآن، پویش عکاسی از کتاب‌ها با موضوع انقلاب، آذین‌بندی کتابخانه‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب، مسابقه نقاشی، روزنامه دیواری، خاطره‌نویسی و مسابقه مشاعره ویژه نوجوانان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های استان تهران اظهارداشت: با توجه به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم انقلاب اسلامی و دهه فجر، جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان به همراه نقالی و پرده‌خوانی با موضوع ایران و انقلاب اسلامی و جشنواره بادبادک‌ها، نمایشگاه کتاب و ایستگاه کتابخوانی انقلاب و برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های سیار برگزار می‌شود.

زندوکیلی درباره جشنواره بادبادک‌ها گفت: اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های استان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند بادبادک‌های خود را با موضوع کتاب‌های مورد علاقه خود و نیز طرح‌های مرتبط با دهه فجر تهیه کرده و به مسئول کتابخانه تحویل دهند.

وی افزود: همزمان با ۲۲ بهمن پس از ارزیابی به بهترین بادبادک‌های طراحی شده جوایزی اهدا خواهد شد و در پایان جشنواره، بادبادک‌ها در پارک و فضای سبز اطراف کتابخانه به پرواز درخواهد آمد.

ویژه برنامه «فجر دانایی»

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به ویژه برنامه «فجر دانایی» اظهارداشت: این برنامه با مشارکت ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، در این ویژه برنامه هر روز سه شهرستان به ارائه برنامه‌های شاخص فرهنگی از جمله نمایشنامه‌خوانی، نشست کتابخوان، محفل ادبی، محفل قرآنی، نقالی و مشاعره با موضوع ایران و انقلاب اسلامی می‌پردازند.

زندوکیلی گفت: پویش و مسابقه فجر دانایی نیز برای دومین سال پیاپی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: ویژه برنامه «بانوی انقلاب» همزمان با روز انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده با مشارکت بنیاد شهید و با حضور بانوان مبارز بر علیه رژیم ستم شاهی، خانواده شهدای انقلاب اسلامی، نویسندگان، شاعران و اهالی فرهنگ با رونمایی کتاب و شعرخوانی شاعران و تجلیل از مادر شهدای انقلاب اسلامی در محل کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.

برپایی غرفه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران اظهارداشت: اداره‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان با راه‌اندازی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن اقدام به برگزاری برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی برای کودکان، معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب، مسابقات فرهنگی هنری متنوع همچون نقاشی میزبان عموم مردم خواهند بود و کتابداران استان نیز به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)، با حضور حداکثری و هماهنگ خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، در این حرکت افتخارآفرین مردمی حضور خواهند بود.

زندوکیلی گفت: امیدواریم به سهم خودمان نقشی هر چند کوچک در بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در ایام الله دهه فجر داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha