۲بخش ویژه در کتابخانه‌های شهیدچمران و باباطاهر تهران افتتاح شد

تهران-ایرنا- بخش کودک کتابخانه شهیدچمران و نخستین بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه‌های عمومی استان تهران در کتابخانه باباطاهر پایتخت افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، علیرضا زندوکیلی سرپرست این اداره کل در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در کتابخانه‌های باباطاهر و شهیدچمران به ترتیب بخش ناشنوایان و بخش کودک را افتتاح کرد.

بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی باباطاهر شهر تهران به عنوان نخستین بخش ناشنوایان استان در فضایی حدود ۲۰ مترمربع با بیش از ۶۵۰میلیون ریال اعتبار آماده‌سازی و افتتاح شد.

در این بخش امکاناتی نظیر سیستم‌های رایانه‌ای، تلویزیون، منابع ویژه ناشنوایان و میز مطالعه تعبیه شده است.

برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی، داستان‌نویسی، نقاشی و برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز اعضای ناشنوا از جمله مواردی است که در این بخش به اجرا درخواهد آمد.

بخش کودک کتابخانه شهید چمران با هدف نهادینه‌سازی و ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان با ۵هزار نسخه کتاب کودک و بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اعتبار راه‌اندازی شد.

در این بخش علاوه بر امانت کتاب و نشریات، برنامه‌های فرهنگی متنوع همچون آموزش اریگامی و نقاشی، جلسات قصه‌گویی، کتابخوانی، بازی و سرگرمی و جلسات جمع‌خوانی کتاب برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران پس از افتتاح بخش‌های کودک کتابخانه شهید چمران و ناشنوایان کتابخانه باباطاهر در دیداری صمیمی با اعضا و کتابداران کتابخانه‌ها به گفت و گو پرداخت و از بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha